? زنده| موافقت رهبر جمهوری اسلامی با تأمین کسری بودجه دولت از طریق فروش سهام

 



موافقت رهبر جمهوری اسلامی با تأمین کسری بودجه دولت از طریق فروش سهام

عبدالناصر همتی٬ رییس بانک مرکزی٬ خبر از آن داد که رهبر جمهوری اسلامی در مورد نحوه تأمین کسری بودجه دولت نظراتی را اعلام کرده است.

به گفته عبدالناصر همتی، آیت‌الله علی خامنه‌ای برای تأمین این کسری بودجه، استقراض از بانک مرکزی و انتشار پول را «نفی کرده» و روش فروش اوراق و سهام دولت را «تأیید» کرده است.

همتی این مطلب را روز یک‌شنبه، نهم آذر از طریق یادداشتی در حساب اینستاگرام خود و با اشاره به جلسه اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با علی خامنه‌ای که در چهارم آذر ماه برگزار شده، خبر داد.



خبرگزاری فارس: هیچ عامل انسانی در محل ترور محسن فخری‌زاده حضور نداشت

خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ ادعا کرد که تیراندازی به سمت خودروی محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی، با استفاده از «سلاح‌های خودکار» صورت گرفته و «هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته است.»

این خبرگزاری در روایت تازه‌ای از ترور فخری‌زاده، نوشت که «ماشین ضدگلوله» حامل او و همسرش همراه با «سه ماشین تیم حفاظت» از شهر رستم‌کلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت کرده بود که «ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثی محل مقصد ترک می‌کند.»

بر اساس این گزارش«در همین لحظات صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود».

در ادامه آمده است که «فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود. در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین او متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد.»

خبرگزاری فارس افزود که «دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت فخری‌زاده برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد» و در این فاصله «سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر» فخری‌زاده می‌کند «و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود».

بر اساس این گزارش، در بررسی هویت مالک خودروی نیسان مشخص شده که او «روز ۸ آبان از کشور خارج شده است».

خبرگزاری فارس همچنین خبر داد که کل این عملیات «سه دقیقه» طول کشیده و «هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است.»



ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

محمد کشتی‌آرای٬ نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر٬ خبر از ریزش قیمت‌ در بازار سکه و طلا داد.

او در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: «تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته و با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه هم کمتر شده است.»

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به حباب قیمت سکه توضیح داد: «در حال حاضر حباب قیمتی سکه بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان است که نسبت به ماه‌های گذشته که این عدد بیش از یک میلیون تومان بود، کمتر شده است.»

کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت سکه و طلا افزود: «قیمت‌ها در بازار در چهار ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده است به طوری که قیمت سکه نسبت به هفته گذشته تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمتر شده است.»

در حال حاضر قیمت انس جهانی ۱۷۸۸ دلار است. همچنین قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، قیمت نیمه سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

به گفته او؛ هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۸ هزار تومان است.



روزنامه کیهان: وقت آن رسیده به بندر حیفا حمله کنیم

روزنامه کیهان، رسانه وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی٬ در سرمقاله شماره امروز خود با عنوان «دست بر ماشه‌ای بازدارنده» نوشت که اسراییل در ترور محسن فخری‌زاده نقش دارد و «ما در مواجهه با اسرائیل چند نوبت اعلام کرده‌ایم اگر اسرائیل دست از پا خطا کند حیفا را می‌زنیم. الان با فرض اثبات نقش رژیم صهیونیستی در این شهادت عظیم، می‌توانیم این تهدید را عملیاتی کنیم.»

این روزنامه نوشته است: «اگر نقش رژیم اسرائیل در ترور شهید عظیم‌الشأن فخری‌زاده برای شورای عالی امنیت ملی ایران به اثبات برسد و البته همه شواهد این را نشان می‌دهد، ما لزوماً باید آنچنان ضربه‌ای به این رژیم بزنیم که موضوع حمله به نیروها یا مراکز ایرانی در هر کجا که باشند – از آبسرد تا کاراکاس – از دستور کار هر دشمنی برای همیشه خارج شود.»

در ادامه نویسنده می‌گوید که عملیات انتقامی علیه اسرائیل «نه به این معنا که به عملیاتی دراندازه اقدام موشکی که علیه پایگاه نظامی عین‌الاسد داشتیم، بسنده کنیم و نه با ملاحظات آن عملیات، بلکه به این معنا که به طور واقعی شهر مهم بندری حیفا را آنچنان مورد حمله قرار دهیم که علاوه بر انهدام تاسیسات با تلفات سنگین انسانی نیز توأم باشد تا بازدارندگی ما به ‘نقطه اطمینان’ برسد.»

کیهان در ادامه مدعی شده «اقدام واکنشی ایران اگر هوشمند و دقیق اجرا شود، قطعاً به بازدارندگی می‌رسد چرا که آمریکا و رژیم اسرائیل و عوامل آن به هیچ وجه آمادگی شرکت در یک جنگ و مواجهه نظامی را ندارند و این به معنای واقعی کلمه بر پرونده جنگ و ترور در منطقه ما نقطه پایان می‌گذارد.»



مصوبه مجلس: پروتکل الحاقی بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای لغو می‌شود

علیرضا سلیمی٬ عضو هیئت رییسه مجلس از طرح نمایندگان برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در رابطه با بازرسی‌ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد.

سلیمی٬ نماینده مردم محلات در مجلس٬ در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس در مورد ترور محسن فخری‌زاد توضیح داد: «جمع‌بندی جلسه این بود که مجلس به روند بازرسی‌های آژانس خوشبین نیست و به بازرسان این سازمان مشکوک است چرا که منشأ بسیاری از اتفاقات تلخ و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را همین رژیم بازرسی‌های آژانس می‌داند. »

این عضو هیئت رییسه مجلس افزود: «بر همین اساس تصمیم گرفته شد طرحی تهیه و به تصویب برسد که طبق آن اجرای پروتکل الحاقی در مورد بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای کشورمان لغو شود.»
به گفته سلیمی اجرای پروتکل الحاقی از ابتدا هم داوطلبانه بوده که براساس این طرح باید لغو شود.

خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »