? زنده| شارمین میمندی نژاد به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

 



پاسخ وزارت بهداشت به ادعای نماینده همدان مبنی ساخت داروی قطعی درمان کرونا

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی سازمان غذا و دارو٬ در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان‌ها که از سوی یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد، گفت: «مسیر تایید سلامت، ایمنی و اثربخشی یک دارو و یا یک روش درمانی در کشور مطابق مقررات مشخص است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعنوان متولی سلامت، هیچ مسیر میانه و سفارشی برای تائید اثربخشی یک داروی ادعایی یا روش درمانی نمی‌شناسد.»

او ادامه داد: «متاسفانه در ماه‌های اخیر با توجه به نگرانی مردم از همه گیری کرونا و جدید بودن این بیماری و ویروس نوپدید، ادعاهای بسیاری مبنی بر دستیابی به درمان این بیماری مطرح شده که اغلب این موارد فاقد مستندات علمی است؛ یا مسیر کارآزمایی های بالینی و روشمند را طی نکرده و یا بعضا درصدد هستند با دور زدن این مسیر خود را از معرض قضاوت علمی و فنی دور کنند.»

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: «به عنوان متولی سلامت این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که جز مسیر ارزیابی های علمی برای ارزیابی روش های تشخیصی و درمانی هیچ مسیر دیگری را به رسمیت نشناسیم.»



شارمین میمندی نژاد به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

شارمین میمندی نژاد، موسس جمعیت امام علی، پس از حدود چهار ماه بازداشت روز یکشنبه ۲۷ مهرماه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

زهرا کریمی، همسر این زندانی، ضمن انتشار این خبر نوشته که هنوز از تبدیل قرار بازداشت آقای میمندی‌ن ژاد اطلاعی در دست نیست.

موسس جمعیت امدادی امام علی که اول تیرماه امسال بازداشت شد به «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است.

شماری از فعالان مدنی و حقوق بشر در داخل ایران همراه با نهادهای بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی آقای میمندی نژاد شده‌اند.



راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه

کیوان کاشفی٬ رییس اتاق مشترک ایران و سوریه٬ خبر از راه اندازی یک مرکز تجاری در سوریه داد.

او با اشاره به جزئیات راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه، گفت: «این مرکز در مساحت چهار هزار مترمربع در منطقه آزاد در قلب دمشق و با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران خریداری، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.»

کاشفی با بیان اینکه این مرکز در منطقه تجارت خارجی دمشق خریداری شده و موقعیت بسیار ممتازی جهت استقرار شرکت‌ها و فعالیت اقتصادی کشور ایران دارد، ادامه داد: این ساختمان در دوازده طبقه به بهره‌برداری رسیده که دو طبقه آن به‌صورت نمایشگاهی است و در سایر طبقات خدمات مختلف در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، مشاوره‌های حقوقی، بانکی، بیمه، نمایشگاه و… ارائه می‌شود.

عضو هیات رییسه اتاق ایران با اشاره به فراهم شدن تجهیزات کامل، سالن‌های جلسات برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و … در این مرکز، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مرکز تجارت ایرانیان در سوریه امکان ارتباط با اتاق‌های بازرگانی، صنعت و کشاورزی شهرهای مهم سوریه مانند دمشق، حلب، حمص، لاذقیه و…. را فراهم کرده است.

او همچنین از استقرار ۲۴ شرکت ایرانی در این مرکز و آغاز فعالیت آنها خبر داد./ایلنا



پیام تسلیت جمعی از فعالان ملی- مذهبی خارج از کشور به مناسبت درگذشت غلامعباس توسلی

جمعی از فعالان ملی و مذهبی و نواندیشان دینی خارج از کشور به مناسبت درگذشت غلامعباس توسلی پیام تسلیتی صادر کردند.

غلامعباس توسلی از اعضای نهضت آزادی، استاد دانشگاه، مولف و مترجم حدود بیست جلد کتاب در زمینه جامعه‌شناسی، روز جمعه ۲۵ مهر بعد از یک دوره بیماری و کهولت سن، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: یادی از مردی بزرگ و دوستی دانشمند: غلام‌عباس توسلی

امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند: « در زمانه‌ای که علوم انسانی در کشور ما زیر شدیدترین فشار جزم اندیشان و عرصه  فعالیت سیاسی تحت شدیدترین موانع و فشارهای سیاسی و امنیتی قرار دارد و فضای سیاست ورزی ایرانیان شدیدا دچار بی‌فرهنگی و بی‌اخلاقی و توهین و تخریب شده است نمونه‌های موفق علمی، مداومت سیاسی و متانت اخلاقی ای همچون مرحوم غلامعباس توسلی می توانند مشعل راه  آینده همگان به خصوص جوانان سرزمین ما باشند که سازندگان فردای ایران هستند.»

متن کامل این بیانیه و نام امضا کنندگان آن را اینجا بخوانید.



۲۵۳ مرگ در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا

وزارت بهداشت از فوت ۲۵۲ بیمار و شناسایی ۳۸۹۰ بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته در  ایران خبر داد.

تعداد مبتلایان جدید: ۳۸۹۰ نفر

تعداد فوت‌شدگان جدید: ۲۵۲ نفر ‌

تعداد کل مبتلایان: ۵۳۰۳۸۰ نفر

تعداد بهبودیافتگانِ ترخیص شده: ۴۲۷۴۰۰ نفر

تعداد فوت‌شدگان: ۳۰۳۷۵ نفر


نماینده همدان: هشت ماه پیش برای درمان کرونا دارو معرفی کردم به آن توجه نشد



محسن هاشمی: تهران تعطیل نشود از پس موج سوم کرونا بر نمی‌آییم

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران٬ گفت: «اقدامات ویژه‌تری باید در این حوزه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود و اینطور عملکرد و برنامه ریزی جواب نداده است.»

هاشمی افزود: «توصیه می شود که تهران را تعطیل کامل کنیم و در واقع باید تهران و همچنین سایر کلانشهرها به مدت دو هفته تعطیلی کامل شوند و اگر این اتفاق نیفتد نمی توانیم از سد موج سوم کرونا بر بیاییم.»

به گفته رییس شورای شهر تهران هم اکنون روزانه نزدیک به ۵ هزار نفر به این ویروس مبتلا و حدود ۳۰۰ نفر نیز جان خود را از دست می دهند و این آمار در تهران نیز حدود ۱۵۰ فوتی است.



بیانیه ایران درخصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی؛ امروز، روزی مهم برای جامعه جهانی است

وزارت امور خارجه بامداد امروز (یکشنبه) بیانیه‌ای رسمی در خصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «امروز، یک روز بسیار مهم برای جامعه جهانی است، که برخلاف تلاش­های رژیم ایالات متحده، از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صیانت کرده است. از امروز، همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌­های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «لغو محدودیت­‌های تسلیحاتی و ممنوعیت­ مسافرتی بگونه‌­ای طراحی شده است که خودکار بوده و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد. این مهم پس از مذاکرات نفس‌گیر و با پیش‌بینی‌ دقیق از امکان نقض تعهد از سوی یک یا چند طرف دیگر برجام به دست آمد. همین روش برای پایان محدودیت‌های موشکی در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳) و نیز پایان کامل پرونده هسته‌ای در شورای امنیت در سال ۱۴۰۴ (۲۰۲۵) هم پیش‌بینی شده است.»

وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: «بنابراین، از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌­تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست­‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند. در اینجا باید این نکته مورد تاکید واقع شود که سنگ بنای سیاست خارجی ایران رد سلطه و فشار در هر شکل آن است. از این رو، تحمیل هرگونه محدودیت در هر زمین‌ه­ای – از جمله مالی، اقتصادی، انرژی و تسلیحاتی – هیچگاه از جانب ایران به رسمیت شناخته نشده است.»



میزان کشندگی کرونا در تهران: ۱۲.۳ درصد

روزنامه همشهری روز یک‌شنبه ۲۷ مهرماه با انتشار این نتایج این تحقیقات که به سفارش شورای شهر تهران انجام شده، نوشت «سیاست‌های اجرایی» برای کنترل کرونا در تهران ناموفق بوده است.

به گزارش این روزنامه نتایج این پروژه تحقیقاتی نشان می‌دهد که میزان کشندگی بیماری کرونا در تهران در موارد بستری ۱۲.۳ درصد بوده است که نسبت مرگ و میر بالایی محسوب می‌شود.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است که حدفاصل ۱۴ فروردین تا ۱۴ تیرماه، در بیمارستان‌های تحت پوشش ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، ۴۸ هزار و ۳۹۳ نفر به علت کرونا بستری شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۵۵ نفر فوت کرده‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت ایران تاکنون از ارائه آمار تفکیکی استان‌های مختلف خودداری کرده‌اند.

بر اساس نتایج تحقیقات تازه، در تهران ۳منطقه ۴، ۶ و ۱۹ بیشترین موارد ابتلا به کرونا را داشته‌اند و میانگین سنی بیماران ۵۷.۳ سال و بیشترین درصد موارد فوت در گروه سنی بالای ۸۰سال بوده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »