? زنده| احضار سفیر ایران در دانمارک به دلیل اجبار زنان ایرانی به طلاق شرعی 

 

 


آمریکا در آستانه برگزاری مناظره معاونان ریاست جمهوری

روز پنج‌شنبه ساعت ۴:۱۵ بامداد به وقت تهران، مناظره معاونان ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد. در این مناظره کامالا هریس ۵۵ ساله، سناتور کالیفرنیا و معاون جو بایدن در مقابل مایک پنس ۶۱ سال، معاون دونالد ترامپ قرار می‌گیرد.

چرا مناظره «کاملا هریس» با «مایک پنس» مهم است؟/ مهم‌ترین مناظره نامزدهای  معاونت ریاست جمهوری - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

با ابتلای رییس جمهور ایتلات متحده به کرونا و احتمال لغو مناظره بعدی وی با باید این مناظره معاونان اهمیتی بیش از پیش یافته است.


احضار سفیر ایران در دانمارک به دلیل اجبار زنان ایرانی به طلاق شرعی 

 به گزارش بی‌بی‌سی فارسی وزارت خارجه دانمارک سفیر ایران را در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر اقدام سفارت ایران در تحت فشار گذاشتن زنان برای طلاق‎‌ به شیوه شرعی احضار کرد.

سفیر ایران در دانمارک: تحریم‌ها مبارزه با کرونا را با مشکل مواجه کرده است
«افسانه‌ نادی‌پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک

‎دلیل احضار، اجبار زنان ایرانی ساکن دانمارک به پذیرش شروط غیرقانونی طلاق از سوی امامان جمعه در دانمارک بوده است.

‎در یکی از طلاق‌های صورت گرفته توسط امام جمعه مسجدی در دانمارک، طلاق به شرطی جاری شده که در صورت ازدواج مجدد زن، حضانت فرزندانش از او گرفته شود.

وزیر خارجه دانمارک به این خبر واکنش نشان داده و گفته این اتفاق در قوانین دانمارک پذیرفته نیست.

افسانه نادی‌پور سفیر ایران در دانمارک است.



 دوره خدمت سربازی افزایش یافت

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی، در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات (چهار جزیره واقع در تنگه هرمز) ۱۷ ماه، در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایرخلیج فارس ۱۸ ماه و در مناطق عادی۲۱ ماه خواهد بود.

طرح جدید برای خدمت سربازی

بنابراین خبر مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگان ‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی ازجمله سازمان زندان‌ ها، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، انرژی اتمی و سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ خدمت مانند کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح خواهد بود.مدت خدمت برای مشمولین امریه‌ دارکه دوره خدمت را در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی می گذرانند کماکان ۲۴ ماه خواهد بود.

 در تعریف کارکنان بومی و غیربومی آمده است که مطابق مقررات ابلاغی کلیه کارکنان وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد، غیربومی و کمتر از ۵۰ کیلومتر، بومی محسوب می‌شوند. این مقررات برای مشمولین وظیفه اعزامی از تاریخ یکم آذر ۱۳۹۹ به بعد اجرا می‌شود و مدت خدمت کارکنان وظیفه حین خدمت و تمام مشمولین وظیفه‌ای که در آبان سال ۱۳۹۹ به خدمت اعزام شوند، در شمول مقررات قبلی خواهند بود.

در سال ۱۳۹۸ مانند سال قبل از آن مدت زمان خدمت سربازی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه، مناطق محروم ۱۹ ماه، مناطق عادی ۲۱ ماه و دستگاه‌های دولتی که سربازان امریه را جذب می‌کنند ۲۴ ماه بود.


کرونا در ایران؛ ۲۳۹ فوتی جدید


رهبر شورشیان حوثی: بروید ایران را بمباران کنید

به گزارش دویچه وله محمدعلی حوثی، رهبر ۴۲ ساله شورشیان حوثی در یمن در گفتگو با اشپیگل درباره حمایت ایران از این گروه می گوید: «چرا آمریکا و عربستان به اتهام حمایت ایران علیه ما جنگ به راه انداخته‌اند؟ اگر ما توسط ایران حمایت مالی می‌شویم، لطفا بروید ایران را که حامی مالی ماست، بمباران کنید و نه به کشتار علیه مردم یمن بپردازید.»

او همچنین افزوده است که «آیا با بمباران یمن از نفوذ ایران در منطقه کاسته می‌شود؟ به برنامه هسته‌ای ایران پایان می‌دهد؟ آیا باعث خاتمه برنامه تولید موشک‌های دوربرد ایران می‌شود؟ نه!»

خبرنگار اشپیگل از او می‌پرسد که آیا با توجه به حمله پهپادی آمریکا به قاسم سلیمانی، از اینکه هدف حمله مشابهی قرار گیرد، نمی‌ترسد؟

رهبر حوثی‌ها می‌گوید «نه! نخست اینکه من فردی سیاسی هستم و نه نظامی و دوم اینکه اگر آمریکا من را هدف قرار دهد، باعث تعجب کسی نمی‌شود. اما چنین کاری می‌تواند باعث افزایش خشم مردم علیه آمریکا شود.»

محمدعلی حوثی در گفت‌وگوی خود مدعی شده که جنگ‌افزارهای حوثی‌ها بسیار عقب مانده هستند. می‌گوید «سلاح‌های ما متعلق به زمان جنگ جهانی دوم هستند و اینکه ما با چنین جنگ‌افزارهایی می‌جنگیم، باعث خنده بسیاری شده است.»

خبرنگار می‌گوید حملات موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان اما حکایت از دسترسی حوثی‌ها به سلاح‌های پیشرفته دارد و از او در این رابطه توضیح می‌خواهد. محمدعلی حوثی می‌گوید که «ما هم از استعدادها و تجارب زیادی برخورداریم.»


ایران: گزارش علت سقوط هواپیمای اوکراینی را هفته آینده منتشر می‌کنیم



عدم دسترسی ۸۳ درصد دانش‌آموزان عشایر کهگیلویه و بویراحمد به شبکه شاد


قیمت مرغ از ۲۰ هزار تومان عبور کرد

درحالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان است اما قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است و تا ۲۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد./ فراز


روحانی به قالیباف: کسی نمی‌تواند برود وسط سیل و بگوید که من نمیترسم


 ایران: جمهوری آذربایجان بابت اصابت خمپاره به ایران عذرخواهی کرد

قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اصابت تعدادی گلوله توپ و راکت به خاک ‌ایران‌ در جریان درگیری بین جمهوری آذربایجان و ‌ارمنستان گفته است: در منطقه مرزی یک ملاقات با طرف جمهوری آذربایجان داشتیم و موارد لازم را اعلام کردیم و آنها نیز مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.
در جریان درگیری‌های اخیر توپ و خمپاره هایی به درون مرز ایران اصابت کرده است و در نتیجه آن حدالقل یک کودک زخمی شده و یک واحد مسکونی تخریب شد.


تحقیر و کتک‌زدن و گرداندن «موبایل قاپ» ها در تهران


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »