? زنده| تست کرونای دونالد ترامپ و همسرش مثبت اعلام شد

 



تست کرونای دونالد ترامپ و همسرش مثبت اعلام شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تائید کرده است که تست کرونای او و همسرش مثبت است. او پیش از آن گفته بود که دستیار ارشدش، هوپ هیکس که او را در کارزار انتخاباتی همراهی کرده به کرونا مبتلا شده است.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1311892190680014849


موضع سازمان عفو بین الملل در خصوص کشتار زندانیان سال ۶۷ به جدایی میان «دادخواهان» دامن زده

شش تن از فعالان حقوق بشر٬ در واکنش به جدل‌های پیش آمده پس از انتشار نامه سرگشاده شماری از کنشگران ایرانی به سازمان عفو بین‌الملل درباره گزارش این سازمان از کشتارزندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، که موضوع آگاهی میرحسین موسوی از این کشتار را محور خود قرار داده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

به تاکید امضا کنندگان این بیانیه نحوه کار سازمان عفو بین‌الملل در این پرونده، از معیارهای شناخته‌شده این سازمان به دور بوده است.

در این بیانیه که به امضای اصغر ایزدی، منیره برادران، میهن روستا، شهلا شفیق، پرستو فروهر و رضا معینی رسیده است٬ آمده: «لازم است یادآور شویم که روال کار سازمان عفو بین‌الملل برای انتشار درخواست فوری، همواره چنین بوده که پژوهشگر سازمان، با تکیه بر مستندسازی رخداد، « درخواست به اقدام فوری» درباره قربانی یا موضوعی را منتشر کرده و از اعضای سازمان در سراسر جهان درخواست می‌شد، برای مقامات رسمی آن دولت بفرستند. این مستندها همیشه عاری از «اتهام‌های مجرمانه» بوده و هستند. چرا که این دادگاه عادلانه و شایسته است که اختیار گرینش جرم را دارد. دراین مورد، از یک‌سو، اطلاعی که عفو بین‌الملل بر پایه آن به مستند سازی “جرم” دست زده کشف بی سابقه‌ای نیست و پیش از این در گزارش‌های حقوقی و نیز خاطرات زندانیان سیاسی از آن سخن رفته است. مهم تر از آن، تفسیر درخواست برای اقدام فوری به عنوان اتهامی مجرمانه از نظر حقوقی و حرفه‌ای نادرست است..»

متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید.



یک مجروح در اثر اصابت ۵ خمپاره جنگ قره باغ به خاک ایران

علی امیری‌راد، فرماندار شهرستان “خداآفرین” از تخریب دو واحد مسکونی بر اثر اصابت خمپاره به روستایی در این شهرستان خبر داد.

او به خبرگزاری ایسنا گفت، در ادامه درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان پنج قبضه خمپاره‌ کاتیوشا به روستای پرویزخانلو در شهرستان خداآفرین اصابت و دو واحد مسکونی را تخریب کرد. در این میان یک کودک شش‌ساله “آسیبی جزئی” دید و به مرکز درمانی منتقل شد.

امیری‌راد با تأکید بر این که این حادثه تلفات جانی نداشته افزود: «فرمانده تیپ مرند، ارتش و سپاه در منطقه حضور دارند و در حال بررسی هستند.»



۴ تن از نمایندگان آیت‌الله خامنه‌ای در استان‌ها: قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است

۴ تن از نمایندگان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬‌در چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در بیانیه ای مشترک گفته‌اند قره‌باغ به جمهوری آذربایجان تعلق دارد.

محمدعلی آل‌هاشم، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در استان آذربایجان‌شرقی، حسن عاملی نماینده او در استان اردبیل، علی خاتمی نماینده او در استان زنجان و مهدی قریشی نماینده او در استان آذربایجان‌غربی در بیانیه خود آورده‌اند: «هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به (جمهوری) آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به (جمهوری) آذربایجان، کشور اهل‌بیت نیست و دولت (جمهوری) آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملا قانونی و شرعی عمل کرده است.»

این چهار تن تاکید کردند: «جمهوری اسلامی بالاترین کمک و حمایت را در طول اشغال قره‌باغ به (جمهوری) آذربایجان داشته و در تمام محافل بین‌المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و وزارت امور خارجه نیز اخیرا دوباره بر تمامیت ارضی آذربایجان در غائله اخیر تأکید کرده است. اگر عنایات جمهوری اسلامی در بدو اشغال قره‌باغ نبود قطعاً اشغال تا باکو امتداد می‌یافت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حال حاضر نیز تنها راه زمینی (جمهوری) آذربایجان برای نخجوان، خاک جمهوری اسلامی است که ایران سخاوتمندانه آن را در اختیار دولت (جمهوری) آذربایجان قرار داده است.»



مخالفت با حضور امیرحسین مرادی در مراسم تشییع جنازه پدرش

وکیل امیرحسین مرادی، از بازداشتی‌های محکوم به اعدام اعتراضات آبان ۹۸ از مخالفت با حضور او در مراسم تشییع جنازه پدرش خبر داد.

بابک پاک‌نیا به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «تشییع پیکر پدر امیرحسین مرادی را متوقف کرده‌اند تا امکان حضور او در این مراسم فراهم شود. اما پیگیری‌های او برای حضور امیرحسین مرادی تاکنون موفق نبوده است.»

ناصر مرادی، پدر امیرحسین مرادی دوشنبه هفتم مهرماه خودکشی کرد. همسر او گفت که پدر امیرحسین به‌شدت تحت فشار و نگران حال پسرش بود.

پاک‌نیا وضعیت روحی امیرحسین مرادی را “بسیار بد” توصیف کرد و گفت: «حال امیرحسین در زندان خیلی بد است. خیلی بدیهی است یک نفر که پدرش خودکشی بکند آن هم به خاطر فشارهای پرونده‌ او در زندان، ویران می‌شود.»



جایزه نوبلِ آلترناتیو به نسرین ستوده رسید

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی، یکی از برندگان جایزه معتبر «زندگی درست» معروف به نوبلِ آلترناتیو شد.

نسرین ستوده نخستین فعال ایرانی است که این جایزه را از آنِ خود می‌کند.

در بیانیه‌ای که بنیاد «زندگی درست» به همین مناسبت در روز پنج‌شنبه منتشر کرد آمده است که برندگان سال ۲۰۲۰ یک نقطه مشترک دارند و آن «مبارزه آنها برای برابری و دموکراسی و عدالت و آزادی» است.

برایان استیونسون، وکیل حقوق مدنی از آمریکا، لوتی کانینگام رِن، فعال محیط زیست از نیکاراگوئه، و آلِش بیالیاتسکی، فعال حقوق بشر از بلاروس، دیگر برندگان جایزه نوبل آلترناتیو در سال ۲۰۲۰ هستند./بی‌بی‌سی فارسی



توییتر ۱۳۰ حساب «مرتبط با جمهوری اسلامی» را به اتهام اخلال در انتخابات آمریکا بست

توییتر اعلام کرد که شامگاه سه‌شنبه ۱۳۰ حساب کاربری از ایران را حذف کرده است.

بنا به اعلام توییتر، این حساب‌ها در تلاش برای ایجاد اختلال در بحث‌های عمومی طی اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بودند.

اقدام توییتر بر اساس اطلاعات فراهم‌شده توسط پلیس فدرال آمریکا (FBI) انجام شده است. نخستین مناظره تلویزیونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جو بایدن رقیب او و کاندیدای حزب دمکرات سه‌شنبه شب در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد.


خبرهای روز قبل را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »