? زنده| اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

 



اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، گروه سایبری «APT39» را به همراه ۴۵ فرد مرتبط با آن و یک شرکت صوری در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده حکومت ایران از یک شرکت صوری برای هدف قرار دادن مخالفان، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های بین‌المللی در بخش خدمات مسافرتی استفاده کرده است.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ایالات متحده مصمم است با عملیات‌های سایبری تهاجمی که هدف آنها به خطر انداختن امنیت و وارد آوردن خسارت به بخش سفرهای بین‌المللی است مقابله کند.»



برای فرزندان خارج از ازدواج رسمی شناسنامه صادر نمی‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرد که این سازمان مجاز نیست برای فرزندانی که هویت پدر آنها نامعلوم است، شناسنامه صادر کند.

پیش از این خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر این که زنان می‌توانند برای فرزند «نامشروع» خود شناسنامه بگیرند.

اما سیف‌الله ابوترابی٬ سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر از آن داد که بر اساس قانون، صدور شناسنامه برای فرزند حاصل از پدر نامعلوم «تنها با صدور حکم دادگاه امکان‌پذیر است».

به گفته او با توجه به این که پدر این فرزندان، «نامعلوم است، آماری هم در دسترس نیست که تاکنون چند شناسنامه برای این افراد صادر شده است.»

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد که این سازمان برای فرزندانی که والدین آنها دارای «عقدنامه رسمی و ثبتی هستند و فرزند گواهی ولادت دارد و نیز برای آن دسته از فرزندانی که پدر و مادر ایرانی عقد شرعی، اما غیر ثبتی دارند» مجاز به صدور شناسنامه است.

ابوترابی همچنین افزود که بر اساس قانونی که به تازگی ابلاغ شده نیز برای «فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی با طی فرایند‌های لازم در استانداری‌ها شناسنامه صادر می‌شود.»/خبرگزاری مهر



سرانجام لوایح اف‌ای‌تی‌اف در پاکستان تصویب شد

دولت پاکستان توانست به رغم ملاحظات جناح مخالف در مجلس این کشور، چندلایحه درخصوص اصلاحات در قوانین مبارزه با پولشویی و همچنین اجرای تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را در پارلمان به تصویب برساند.

ایرنا به نقل از  رسانه‌های رسمی پاکستان خبر از آن داد که نمایندگان مجالس سنا و ملی این کشور در نشستی مشترک با حضور «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان سه لایحه مربوط به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی و اصلاحات قانون مبارزه با پولشویی را تصویب کردند.



وزارت ارشاد: مخالفت ۷۰ درصد مردم با «حجاب اجباری»

مهدی نصیری٬ مدیر مسول سابق کیهان٬ شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی خبر از آن داد که بر اساس آمار وزارت ارشاد ۷۰ درصد مردم ایران مخالف الزام به ‎حجاب هستند.

به گفته نصیری «در ‎قم و ‎خراسان جنوبی نسبت مخالفان به موافقان حجاب اجباری یا بیشتر و یا مساوی است.»

مدیر مسئول سابق کیهان در این برنامه اضافه کرد: «اگر جامعه‌ای به جایی رسید که اکثر مردم خواهان عریانی بودند، باید از ‎حکومت اسلامی خداحافظی کنیم.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »