بنیاد مستضعفان پشت پرده شلیک به اهالی یک روستای محروم

زیتون– تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از درگیری‌های روز گذشته در روستای «ابوالفضل» در حومه اهواز نشان از آن داشت که برخورد نیروهای پلیس با اهالی معترض روستا «شدید و همراه با تیراندازی» بوده و شماری از اهالی با گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شده‌اند.

در ویدئوهایی منتشر شده برخی ساکنان روستای ابوالفضل از توابع اهواز جای گلوله‌های ساچمه‌ای بر بدن‌شان را نشان می‌دهند.

بر اساس اخبار منتشره شامگاه چهارشنبه٬ ماموران اجرای شهرداری با نیروی انتظامی و لودر برای اجرای حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ و به منظور تخریب منازل ساکنان شهرک ابوالفضل اقدام کردند که با اعتراض ساکنان و اهالی مواجه شدند.

بنیاد مستضعفان و ادعای مالکیت یک روستا

ساکنان روستای ابوالفضل با حدود ۳۰۰ خانوار مدعی‌اند سندی دارند که نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ سال است در این محل زندگی می‌کنند، «اما بنیاد مستضعفان خود را مالک زمین آن‌ها معرفی کرده و مانع ارائه خدمات و کد روستایی به محل سکونت‌شان می‌شود».

در مقابل، معاون دادستان اهواز از وضعیت زمین‌های این روستا به‌ عنوان «زمین‌خواری» یاد کرده و خواهان جلوگیری از آن شده است.

بنیاد مستضعفان که مدعی مالکیت زمین‌های روستای ابوالفضل در حومه اهواز است، از بزرگ‌ترین مؤسسات اقتصادی ایران است که رییس آن را رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اموال غیرمنقول رهبر جمهوری اسلامی

مرداد ماه امسال خبرگزاری مهر به نقل از امام جماعت این روستا، نوشته بود که اگر چنین ادعایی صحیح است چرا در این چند سال مطرح نشد؟ چرا بعد از اینکه ۳۰۰ خانوار بیش از ۳۰ سال در این روستا خانه ساختند و زندگی تشکیل دادند، یاد این موضوع افتاده‌اند؟! آن هم در روزها و ایامی که بیماری کرونا از یک طرف و شرجی و گرمای طاقت فرسا و وضعیت نابه سامان اقتصادی از سویی دیگر عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

نیروی انتظامی تکذیب می‌کند

 محسن دالوند٬ فرمانده انتظامی اهواز تیراندازی مأموران امنیتی به اهالی روستای ابوالفضل را تکذیب کرده و گفته است که تصاویر زخمی شدن اهالی روستا «ساختگی» است.

محسن دالوند در توضیح این درگیری به خبرگزاری ایرنا گفت، معترضان «به تحریک ساکنان منطقه و توسط اشخاصی به هویت معلوم از ورود عوامل به زمین‌های بنیاد مستضعفان جلوگیری کرده و با حمله به عوامل اجراییات شهرداری سنگ‌پرانی کردند و جاده را نیز بسته و از ورود خودروهای شهرداری و سایر عوامل جلوگیری کردند.»

هرچند او تایید کرده که «عوامل انتظامی جهت جلوگیری از ادامه درگیری جمعیت را متفرق کردند.»

محسن دالوند به خبرگزاری فارس نیز گفت ویدئوهای منتشرشده از شلیک مأموران به اهالی این روستا «خبری در فضای مجازی» است.

عقب نشینی بنیاد مستضعفان

 روابط‌عمومی بنیاد مستضعفان در پاسخ به روزنامه شرق درباره دلیل ورود به روستای ابوالفضل اعلام می‌‎کند: «اقدام عصر دیروز به دنبال اجرای رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ و حکم قضائی صادره انجام شد که بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، درخواست کرد تا اجرای حکم قضائی درباره این اراضی متوقف شود. بر‌اساس‌‌این حکم صادر‌شده تا تکمیل بررسی کارشناسی برای ارزیابى وضعیت ساکنان این اراضی متوقف و هرگونه اقدام بعدی، منوط به تصمیم‌گیری درباره راهکار حمایتی برای ساکنان این اراضی خواهد بود». لازم به یادآوری است: اجرای مجازات کمیسیون ماده ۱۰۰ از وظایف شهرداری است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »