بیانیه ده نفر از زندانیان سیاسی در رابطه با رفتار غیر انسانی مسئولان بهداری زندان اوین

زیتون– ده تن از زندانیان محبوس در هشت زندان اوین ضمن صدور بیانیه‌ای نسبت به تبعید جعفر عظیم‌زاده٬ فعال کارگری٬ از زندان اوین به زندان رجایی شهر اعتراض کردند.

امضا کنندگان این بیانیه همچنین نسبت به وضعیت سلامت زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین در دوران شیوع ویروس کرونا هشدار دادند.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

جعفر عظیم‌زاده٬ از فعالان کارگری مجبوس در زندان اوین٬ که علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشت را به بهداری مرکزی زندان اوین منتقل کرده بودند.

او را به بهانه ی معاینه و آزمایشات تکمیل شده به مقصد بیمارستان طالقانی از زندان اوین خارج,اما به زندان رجایی شهر منتقل کردند.خانواده  عظیم‌زاده جهت پیگیری وضعیت ایشان به بیمارستان طالقانی مراجعه می‌کنند و مطلع می‌شوند که او را به آنجا نبرده‌اند. به چند بیمارستان دیگر نیز مراجعه می‌کنند اما هیچ خبر و اطلاعی از ایشان کسب نمی‌کنند. نگران و پریشان به هر جا که فکر می‌کنند او ممکن است آنجا باشد سر می‌زنند.حتی گمان می‌برند که آقای عظیم زاده ممکن است دچار ایست قلبی شده باشد و مسئولین زندان به آنها اعلام نمی‌کنند. بالاخره پس از چند روز نگرانی شدید و بی‌خبری٬ خانواده مطلع می‌شوند که ایشان را به زندان رجایی شهر منتقل کرده‌اند و اکنون در سلول انفرادی اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
رفتار سازمان زندان‌ها٬ خصوصا بخش درمان زندان اوین در فریب یک زندانی و انتقالش به زندان دیگر به جای بیمارستان٬ از جمله رفتارهای نادریست که تنها در نظام‌های توتالیتر و پنهان کار می توان نمونه های آن را یافت.
روح پزشک احمدی که در زندان قصر,برخی زندانیان را با آمپول هوا به قتل می‌رساند در بهداری زندان اوین حضور دارد و برخی پزشکان و پرستاران مشغول در اینجا را به راه خویش هدایت می‌کند.
در موضوع ابتلای برخی زندانیان بند هشت زندان اوین به ویروس کرونا و دروغ های مسئولین بهداری زندان اوین و استفاده از روش های تبلیغاتی نظام‌های توتالیتر و تمامیت خواه(از جمله گزارش ۲۰:۳۰) در این رابطه نشان دارد که در محیط استبداد٬ اخلاق به محاق می‌رود و دین و آزادگی توسط عوامل و برکات زور به پستوهای دروغ و ریا رانده می‌شود.
در شرایط شیوع کرونا که در سراسر دنیا کادرهای درمان برای حفظ جان مردم از جان خود گذشته‌اند و میدان دار حفظ بقاء و حیات آدمی شده‌اند و شهیدان سرافرازی را به جامعه ی جهانی تقدیم کرده‌اند٬ مسئولین درمان اوین همراه و هم صدا با نهادهای امنیتی و رسانه‌های گوپرسی آنها به فریب زندانیان٬ خانواده های آنان مردم ایران پرداخته‌اند و به جای آنکه مدافع جان انسان ها و سلامت آنها باشند٬ شکنجه و آزار آنها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. رفتارهایی از این دست در بهداری زندان اوین پرسابقه است. یاد داریم که”هدا صابر” چند ساعت پیش از شهادتش توسط پزشک و پرستاران این بهداری مورد ضرب و شتم قرار گرفت و حتی فریاد زده بود که می‌خواهد از مسئول و پزشک بهداری اوین شکایت کند.
اکنون نیز زندانیان بند هشت کرونایی شده اند ولی از بند چهار گزارش تهیه می‌کنند و مسئول بهداری به دروغ می‌گوید تنها دو نفر مبتلا شده‌اند که آنها هم از مرخصی برگشته‌اند.جای بسی افسوس است که این چنین به دره‌های عمیق دروغ و ریا سقوط کرده‌ایم و هر روز به واسطه رفتارهای غیر حرفه‌ای و ضد منافع ملی نهادهای امنیتی دیوار بی‌اعتمادی مردم نسبت به حاکمیت بلندتر و فاصله دولت و ملت بیشتر می‌شود.
رفتارهایی از این دست با زندانیان و خانواده‌های آنها که نتیجه راهنمایی‌ها و پیشنهادات نهادهای امنیتی‌ست٬‌ نه تنها منتج به نتایج بایسته و درخوری که این نهادها انتظار دارند نمی‌شود که خشم و کینه های اجتماعی را فزونی می‌بخشد و فاصله مردم با حاکمیت را بیشتر میکند.
ما امضاء کنندگان٬ این نوع رفتارهای غیرانسانی و ضد حقوق بشری را محکوم نموده و هشدار می‌دهیم نتیجه رفتارهایی از این نوع٬‌ ویرانی و رسیدن به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت در مواجهه مردم و حکومت خواهد بود.

امضاء کنندگان:
اسمائیل عبدی
نصرلله لشنی
امیرسالار داوودی
اصغر شیری
امیرحسین میرخلیلی
مسیب رئیسی
محسن قنبری
سینا بهشتی
آرش شیرزادی
امین لقایی

۹۹:۶:۴
بند هشت زندان اوین

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »