? زنده| یکی دیگر از اعضای جمعیت امام علی نیز با قرار وثیقه آزاد شد

 


https://twitter.com/sahebeKeramat/status/1285886012128997377


یکی دیگر از اعضای جمعیت امام علی نیز با قرار وثیقه آزاد شد

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای این نهاد مدی با قرار وثیفه آزاد شد.

روز گذشته نیز کتایون افرازه، از اعضای این موسسه با قرار وثیقه آزاد شده بود.

شارمین میمندی‌نژاد مؤسس «جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی»، کتایون افرازه، بازرس و مرتضی کی‌منش، مسئول روابط عمومی آن، اول تیرماه سال جاری بازداشت شدند.



شکایت حجاریان از نماینده مجلس

https://twitter.com/AliMojtahedzade/status/1285898530100514817


پزشکی قانونی اصالت جسد قاضی منصوری را تایید کرد

عباس مسجدی٬ رییس سازمان پزشکی قانونی٬ تایید کرد جسدی که از رومانی به ایران انتقال یافته با توجه به آزمایش “دی‌ان‌ای” و سایر آزمایش‌ها متعلق به غلامرضا منصوری، قاضی پیشین متهم به فساد است و شکستگی نیز در جسد او تأیید شده است.

عباس مسجدی با اشاره به شکستگی‌ سروصورت و تنه در جسد منصوری اعلام کرد، با این بررسی‌ها امکان سقوط او از مکانی بلند تأیید می‌شود. به گفته او، جسد منصوری ساعت پنج و نیم صبح چهارشنبه اول مرداد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.

همچنین نتیجه قطعی بررسی‌ها و علت مرگ او پس از حصول نتایج آزمایشات به مقام قضایی اعلام خواهد شد.

دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای انتقال جسد منصوری به کشور را تأیید کرده و گفته است، جسد او از رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور شد و بلافاصله جهت تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شد./ایسنا



وزیر امور خارجه: به توافق با چین نزدیک هستیم

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه٬ اعلام کرد، به دلیل شیوع ابتلا به کرونا در حال حاضر مذاکرات نهایی حضوری برای بستن قرارداد ۲۵ ساله با چین انجام نمی‌شود اما ایران “بسیار به توافق نزدیک” است.

به گفته ظریف به طرف چینی گفته شده که ایران آمادگی مذاکره و نهایی کردن سند ارائه‌شده از سوی آ‌ن‌ها را دارد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: «احساس ما این است که بعد از چند ماه می‌شود این سند را نهایی کرد و به امضا رساند.»

او به مردم ایران درباره اطلاع‌رسانی “شفاف” در این زمینه اطمینان خاطر داد و گفت: «این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می‌کند و نه حتی اجازه استفاده اختصاصی از یک وجب از خاک ایران را به کسی خواهد داد.»



امارات به ایرانیان ویزا نمی‌دهد

علی قربانی٬ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی٬ از توقف عملی صدور ویزای امارات برای ایرانی‌ها خبر داد.

او گفت که امارات از زمانی که اعلام کرد مرزهای هوایی را باز کرده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست‌ها پاسخی نداده است.

قربانی افزوذ: «امارات تا کنون توضیح و یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان نکرده است اما بنا بر اظهارات برخی کارگزاران دبی، احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.»

او درباره پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیط هستند توضیح داد: «پروازهایی که برقرار شده بیش‌تر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هر گونه ضرر مالی، پیش از خرید بلیط، از برقراری صد درصد پرواز در این مسیر و در تاریخ مورد نظر، اطمینان کامل پیدا کنند.»/ایسنا



جسد قاضی منصوری به ایران منتقل شد

برخی اخبار دریافت شده از انتقال جسد غلامرضا منصوری قاضی پیشین دستگاه قضایی از رومانی به کشور طی شب گذشته حکایت دارد.

وب سایت «نور نیوز» خبر از آن داد که پلیس رومانی گرچه همراه جسد منصوری ۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا را ارسال کرده اما همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع می‌کند که همین امر موجب تقویت شبهاتی پیرامون این پرونده شده است.

غلامرضا منصوری یکی از متهمین پرونده فساد موسوم به پرونده اکبر طبری بود که در زمانی که برای معالجه در رومانی به سر می‌برد، در حادثه‌ای کاملا مشکوک کشته شد.

پلیس اینترپل ایران بلافاصله از اینترپل رومانی درخواست بررسی و پیگیری ماجرا را کرده بود.



مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور شد؛ اعتراضات ادامه دارد

مهرداد بذرپاش با رأی نمایندگان مجلس به سمت رییس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

ایلنا خبر داد که بذرپاش توانست که ۱۵۸ رای موافق از میان ۲۴۴ نماینده حاضر در نشست علنی مجلس را به‌دست آورد.

دیگر نامزد این پست، لطف‌الله فروزنده بود.

نامزدی مهرداد بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات با مخالفت‌هایی همراه شده بود. از جمله احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، خواستار تجدیدنظر در معرفی او برای این پست شده بود.

توکلی از قالیباف خواسته بود که به‌دلیل فقدان «سابقه کافی و تحصیلات مرتبط» بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه را از ادامه بررسی صلاحیت وی بازدارد.

او در این نامه نوشته بود: «پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش از اساس غیرقانونی است. چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید که داوطلب باید حداقل ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی‌رسد».

یکی از انتقادها به نامزدی بذرپاش به این نکته برمی‌گردد که او دوران فعالیتش در سازمان بسیج دانشجویی را نیز به عنوان سابقه کار خود محسوب کرده است.

احمد توکلی در این زمینه گفته که «قانون، فرماندهی در بسیج دانشجویی و هر تشکل دانشجویی دیگر را اشتغال نمی‌شمارد و تنها برای جبران زحمات دانشجو کسر خدمت سربازی دارد.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »