? زنده| ابوالفضل قدیانی: آیت‌الله خامنه‌ای مسئول حیات نرگس محمدی است

 


ابوالفضل قدیانی: آیت‌الله خامنه‌ای مسئول حیات نرگس محمدی است

اعلام شد که متاسفانه نرگس محمدی همراه چند تن دیگر از زندانیان در بند نسوان زندان زنجان به کرونا مبتلا شده اند امری که مکرر تقی رحمانی آن را مطرح و هشدار داده بود و اصرار داشت که به نرگس محمدی جهت درمان مرخصی داده شود که اساساً با بی اعتنایی مسئولین مربوطه مواجه شد.

تبعید نرگس محمدی به زندان زنجان و نگهداشتن وی در بند مجرمان خطرناک چیزی جز اقدام به قتل غیر مستقیم ایشان نیست چرا که این بانوی شجاع و مقاوم با ایستادگی بر سر آرمانهای خود یعنی دفاع از آزادی،عدالت و حقوق بشر ، سرکوبگران را به ستوه آورده است.

هر اتفاق سوئی که برای نرگس محمدی و دیگر زندانیان سیاسی که همهٔ آنان خلاف قانون و ظالمانه دستگیر و زندانی شده اند رخ دهد دستگاه قضایی ،مسئولان زندان و نیروهای امنیتی مسئولند و پاسخگو ،اما مسئول اصلی این ظلم ها و بیداد ها به زندانیان سیاسی و مردم ایران مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد.

ابوالفضل قدیانی ۹۹/۴/۲۲



احمد خاتمی: مجمع نمایندگان طلاب نفوذی‌ها را شناسایی کنند

احمد خاتمی٬ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام جمعه موقت تهران٬ خواستار شناسایی طلاب نفوذی شد.

او گفت: «انتظار چهارم از مجمع نمایندگان طلاب، شناسایی نفوذی هاست؛ امروز نفوذ، دیگر توهم نیست و باید هوشیار بود.»

این نماینده مجلس خبرگان رهبر در ادامه افزود: «حجت شرعی ما، مواضع مقام معظم رهبری است و طلاب و فضلا باید مطابق با این مواضع قدم بردارند.»/وب‌سایت انتخاب



سازمان تبلیغات اسلامی: مراسم محرم را امسال «با رونق‌تر» برگزار می‌کنیم

محمد قمی٬ رییس سازمان تبلیغات اسلامی٬ در رابطه با همزمانی برگزاری مراسم سوگواری مذهبی ما‌ه‌های محرم و صفر در تقویم هجری قمری با شیوع بیماری کرونا گفت که این مراسم «با رونق بیش‌تری» برگزار خواهد شد.

محمد قمی افزود: «روضه سیدالشهداء علیه السلام تعطیل بردار نیست و امسال با رونق و شکوه بیشتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.»

او همچنین تاکید کرد که این تصمیم را به مسوولان هم اعلام کرده است.

به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی آنچه اهمیت دارد این است که با توجه به شرایط ویژه امسال و شیوع بیماری کرونا به برکت همین مجالس روضه، خیر بیشتری نصیب مستضعفین می‌شود و به نیازمندان و اقشار کم درآمد، به واسطه مواسات هیئات مذهبی در زمینه معیشتی و بهداشتی توجه بیشتری خواهد شد.

محمد قمی در ادامه تاکید بر ضرورت برپایی مراسم سوگواری محرم و صفر افزوده: «روضه‌های سیدالشهداء گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند.»/خبرگزاری تسنیم



آمار رسمی کرونا: ۴ استان در وضعیت قرمز قرار دارند

سیما لاری٬ سخنگوی وزارت بهداشت، خبر از «وضعیت قرمز» ۴ استان و «وضعیت هشدار» در ۹ استان دیگر داد.

به گفته سیما سادات لاری شیوع کرونا در استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران، این استان‌ها را در وضعیت قرمز قرار داده است. همچنین
استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. به این ترتیب و بر اساس رسمی، شمار کل جان باختگان کرونا به ۱۲ هزار و ۸۲۹ تن افزایش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی است که در یک‌روز گذشته نتیجه آزمایش کرونا برای ۲ هزار و ۱۸۶ تن مثبت بوده و شمار کل مبتلایان کرونا به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ تن رسیده است./ایرنا



هواپیمایی کشوری: تنظیم سامانه پدافند فراموش شده بود

سازمان هواپیمایی کشوری ایران در گزارشی درباره روند تحقیقات مربوط به شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی اعلام کرد که پرواز ۷۵۲ به رغم دریافت مجوز پرواز از مراجع نظامی بر اثر «خطای انسانی» و «فراموش کردن اجرای مراحل الزامی بعد از جابجایی یکی از سامانه‌های دفاع هوایی» هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده بود که مراحل “تنظیم مجدد راستای شمال” در یکی از سامانه‌ها از یاد رفته بود و این باعث خطای ۱۰۷ درجه سامانه پدافند شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران تصدیق می‌کند که پرواز ۷۵۲ تهران – کی‌یف، با مجوز شبکه پدافند از فرودگاه برخاست اما مسئول سامانه ضد هوایی، مراحل الزامی تنظیم شمال را فراموش کرد.

این گزارش می‌گوید احتمالا فقط یکی از دو موشک شلیک شده، توانایی وارد کردن آسیب موثر به هواپیما را داشته است.

ایران قول داده تا ۳۰ تیر، جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده را برای خوانش محتویات آن به فرانسه بفرستد.

هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین ۱۸ دی پارسال دقایقی پس از برخاستن از «فرودگاه امام خمینی» هدف شلیک موشک‌های سپاه پاسداران قرار گرفت و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.



کنکور برگزار می‌شود

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت٬ خبر از آن داد که که کنکور سراسری ایران در زمان مقرر برگزار می‌شود. او در این رابطه توضیح داد: «نمی‌توانیم دانشگاهها را تعطیل کنیم و باید به این موضوع متعادل نگاه کنیم.»

معاون وزیر بهداشت در دفاع از برگزاری کنکور تاکید کرد: «کل طول برگزاری کنکور و شرکت کننده‌های این آزمون به اندازه دو حضور در مراکز خرید در شهرها از جمله تهران خطر ندارد.»

به گفته او داوطلبان کنکور در جلسه آزمون ماسک خواهند زد و داوطلبان در شهرهای خودشان حضور دارند و فاصله‌های میان آنها مناسب است.

حریرچی افزود: «ما نمی‌توانیم دانشگاه‌های خود را ببندیم، از یک طرف سینماها را باز می‌کنیم و از سوی دیگر دانشگاه را تعطیل کنیم، این امکانپذیر نیست.»



سپاه شکایت از ایرنا را تکذیب کرد

رمضان شریف٬ سخنگوی سپاه پاسداران٬ در واکنش به اخباری مبنی بر تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر و خبرنگار ایرنا گفت: «شکایتی از ایرنا نداشته‌ایم و اخبار کذب منتشره مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»

روز گذشته خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه با شکایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات برای پنج نفر از مدیران و خبرنگاران خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی بخاطر انتشار یک مصاحبه با حبیب‌الله سیاری٬ پرونده تشکیل شده است. 

امیر دیادار حبیب‌الله سیاری٬ نفر دوم ارتش جمهوری اسلامی است.

حبیب‌الله سیاری پیشتر در مصاحبه‌ای با ایرنا با گلایه از رویکرد رسانه‌ها در قبال سپاه پاسداران گفته بود: «ارتش را در فیلمها خفیف نکنید.»

این مصاحبه نه فقط به درخواست ارتش و در استودیو آنها و با حضور مدیران روابط عمومی ارتش ضبط شده است بلکه سوالات نیز توسط همان رکن طراحی و پس از ضبط گفتگو نیز توسط ارتش بازبینی و سپس تحویل ایرنا شده بود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »