۲۵ خرداد ۸۸؛ سکوت سرشار از ناگفته‌ها بود

زیتون– یازده سال پیش چنین روزی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم به خیابان آمدند تا سکوتشان بلندترین فریاد باشد.

بیش از سه میلیون نفر در تهران٬ به گفته محمدباقر قالیباف٬ شهردار وقت٬ از میدان فردوسی تا میدان آزادی؛ هنوز روز به شامگاه نرسیده بود که دیگر امکان راه رفتن هم نبود٬ ایستادند در کنار هم٬ در سکوت٬ تا شاید گوش شنوایی پیدا کنند.

آن ۲۵ خرداد برتارک کثیری از اعتراضات مشابه در کشورها و زمان‌های دیگر می‌درخشد؛ روزی که ایرانیان رواداری را در مقایسه با اعتراضات بهار عربی و… تا همین اعتراضات اخیر به نژاد پرستی٬ به بهترین وجهی به تصویر کشیدند.

یازده سال از آن روز می‌گذرد٬ طی این سال‌ها ۲۵ خردادهایی بهتر و یا بدتر داشته‌ایم٬ اما برای مردمی که امکان بزرگداشت رسمی آن را ندارد٬ فضای مجازی عرصه «یادآوری» است.

https://twitter.com/MehdiHajati/status/1272188018712084480

نام ۲۵ خرداد با نام رهبران جنبش سبز گره خورده است. مهدی کروبی٬ زهرا رهنورد و میرحسین موسوی. روزی برای تکریم و بزرگداشت آن‌هایی که ایستادند پشت خواست مردم٬ پای حق.

و مایی که هنوز عزادار «قشنگ‌ترین گل‌هایی» هستیم که پای آزادی این خاک داده‌ایم.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »