حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی:

? در صورت کوتاهی در اصلاح قوانین مجلس نیز شریک جنایات علیه زنان است

زیتون– حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی ضمن صدور بیانیه‌ای به قتل رمینا اشرافی اعتراض کرد.

رومینای ۱۴ ساله روز ۲۸ اردیبهشت امسال با مردی ۲۸ ساله متواری شده بود اما پلیس با شکایت خانواده اشرفی، پس از پنج روز او را به خانه بازمی‌گرداند.

با این حال رضا اشرفی، پدر رومینا که ظاهرا نمی‌توانسته است با فرار دخترش از خانه کنار بیاید، روز اول خرداد او را در خواب با داس به قتل می‌رساند.

حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی در این بیانیه تاکید کرد: «از مجلس جدید به‌جد می‌خواهد نخستین اقدامش اصلاح قوانینی باشد که بر علیه حقوق نیمی از جمعیت کشور است. چنان‌چه نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان در این امر کوتاهی کنند، لاجرم شریک این جنایات خواهندبود و می‌بایست در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشند.»

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

جنایتی علیه دختری کم‌سال صورت‌گرفته که فراتر از قتل نفس است زیرا این جنایت علیه حقوق همه‌ی زنان ایران بود. به‌راستی ما را چه شده‌است که از مواهب عقلانی و عادلانه‌ی تمدن، این‌همه فاصله گرفته‌ایم؟

آن‌چه این ظلم آشکار را دوچندان می‌کند مقررات جاهلیِ مبتنی بر فقه ایستا است که به قانون کیفری ما راه‌یافته‌است. قوانین فعلی، به مرد اجازه می‌دهد که خودسرانه قضاوت کند و خود نیز مجری حکم صادره باشد. زن اما، شیء نیست که مِلک و مالِ پدر یا شوهر باشد و نیز براساس قرآن، مجازات کسی که مرتکب قتل نشده هرگز قتل نیست.

جامعه زنان انقلاب اسلامی از مجلس جدید به‌جد می‌خواهد نخستین اقدامش اصلاح قوانینی باشد که بر علیه حقوق نیمی از جمعیت کشور است. چنان‌چه نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان در این امر کوتاهی کنند، لاجرم شریک این جنایات خواهندبود و می‌بایست در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشند.

نهادهای فرهنگی کشور با بودجه‌های کلانی که دریافت می‌کنند و نیز علمای حوزه، درجهت زدودن این باورهای خرافی و جاهلی و پاک‌کردن دامان پر مهر و عطوفت دین از این‌گونه قوانین عقب‌افتاده و جنایت‌خیز که حتی با روایات مورد استناد تشیع سازگاری ندارد، مسئولیت سنگینی دارند.

حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی دست تمامی متولیان و نهادهایی که برای فرهنگ‌سازی در این زمینه تلاش می‌کنند را به‌گرمی می‌فشارد و آماده‌ی همه‌گونه همکاری کارشناسی با آنان است.
۱۱ خرداد ۹۹

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی:

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »