? زنده| آخرین اخبار رسمی کرونا در ایران؛ مشهد دوباره «قرمز» شد

 



مردگ ۱۱۲ نفر از طلاب و روحانیان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا

غلامرضا شفیع زاده، رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور٬ خبر از «ابتلای حدود ۴۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در سراسر کشور به ویروس کرونا» داد که به گفته او «متاسفانه ۱۱۲ نفر از این عزیزان فوت کردند.»
شفیع‌زاده افزود: «بر اساس بررسی های قطعی و اسناد و مدارک موجود ۷ نفر از طلاب و روحانیون که در مراکز درمانی و سایر عرصه ها مشغول خدمت بودند به شهادت رسیدند و از نظر ما باید به عنوان شهید خدمت سلامت شناخته شوند و پیگیری های لازم در این خصوص همچنان ادامه دارد.»/خبرگزاری حوزه


آخرین اخبار رسمی کرونا در ایران؛ مشهد دوباره «قرمز» شد

براساس معیارهای جدید وزارت بهداشت برای کلانشهرها مشهد از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز است.

حمیدرضا رحیمی٬ مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد٬ در این رابطه گفت: «براساس معیارهای جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشهد از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است.»

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد افزود: «این در حالی است که مشهد به وضعیت سفید در حال نزدیک‌شدن بود اما از روز گذشته مجددا در وضعیت قرمز است.»

به گفته او براساس تعریف وزارت بهداشت معیار اصلی تعداد بستری شدگان روزانه بود اما در حال حاضر تعریف وضعیت سفید و زرد و قرمز در کلانشهرها تغییر کرده و مشهد مطابق این تعریف جدید دارای وضعیت قرمز است./تسنیم



ذرت‌های آلوده وارداتی به الکل تبدیل می‌شوند

به دستور حسن روحانی بخشی از ذرت‌های آلوده وارداتی به الکل تبدیل خواهند شد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد٬ دراین رابطه توضیح داد: «مطابق دستور رئیس جمهوری در ستاد مقابله با کرونا، ذرت‌های آلوده دامی امحا نشده و برای رفع بخشی از مشکلات بهداشتی مردم تبدیل الکل می‌شوند.»

به گفته او تبدیل ذرت‌های آلوده به الکل، با نظارت وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد.

در سال ۹۵ موضوع آلوده بودن بیش از ۱۲۰ هزار تن ذرت وارداتی به سم آفلاتوکسین خبری شد. ارزش ذرت‌های وارد شده (با ارز دولتی) ۳۵ میلیون دلار اعلام شد.

این محموله توسط توسط ۹ شرکت به ایران وارد شد./ایلنا



واکنش کارگردان «خانه پدری» به قتل رومینا اشرفی: این شایعات را باور نمی‌کنم

کیانوش عیاری در واکنش به قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش گفت: «من این قبیل شایعات را باور نمی‌کنم!»

کارگردان فیلم «خانه پدری» که فیلمش به‌خاطر روایتی از کشته شدن یک دختر به دست پدر و برادرش در دوره قاجار، ۱۰ سال در صندوق توقیف بود و سال گذشته بعد از چند هفته نمایش دوباره توقیف شد، در گفت‌و گو با خبرگزاری ایسنت تاکید کردد: «این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم.»

روز گذشته رسانه‌های محلی از قتل فجیع دختری ۱۴ ساله در تالش به دست پدرش خبر دادند. پدر این دانش‌آموز، پس از بازگشت او که برای ازدواج با پسر مورد علاقه‌اش از خانه فرار کرده بود، سر او را با داس در خواب برید.



پدر رومینا اشرفی بازداشت شد

کاظم رزمی٬بخشدار حویق شهرستان تالش٬ گفت: «یکی از اهالی این بخش به اتهام قتل دخترش دستگیر شده‌است و جزئیات این پرونده بعد از طی مراحل قانونی و حقوقی به مردم اطلاع رسانی می شود.»

کاظم رزمی به ایرنا گفت: «در هفته جاری قتلی در بخش حویق روی داده و هم اکنون متهم به قتل در زندان به سر می برد و مسئولان امر برای تکمیل اطلاعات پرونده و رسیدگی به ابعاد مختلف آن در تلاش هستند.»

او در ادامه تاکید کرد که مردم تا روشن شده شدن ابعاد قضیه به حاشیه سازی ها در فضای مجازی توجه نکنند.

در همین رابطه معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در پی قتل کودک ۱۳ ساله تالشی اعلام کرد: به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوانان بعنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است و بهزیستی نیز به عنوان سازمان دولتی مدافع حقوق کودکان، تمام تلاش‌های خود را جهت احقاق حقوق حقه کودک را جزء وظایف ذاتی خود می‌داند.

روز گذشته رسانه‌های محلی از قتل فجیع دختری ۱۴ ساله در تالش به دست پدرش خبر دادند. پدر این دانش‌آموز، پس از بازگشت او که برای ازدواج با پسر مورد علاقه‌اش از خانه فرار کرده بود، سر او را با داس در خواب برید.



وزیر خارجه فرانسه: مناسبات با ایران دشوارتر شده است

خبرگزاری رویترز به نقل از ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه از “دشوارتر شدن” مناسبات این کشور با جمهوری اسلامی ایران خبر داده است.

به گزارش رویترز وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه “فرانس اینتر رادیو” محکومیت فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی‌فرانسوی را تصمیمی با انگیزه‌های سیاسی خواند و تصریح کرد که این مسئله روابط ایران و فرانسه را سخت‌تر کرده است.

لودریان در این گفت‌وگویی رادیوی مقامات جمهوری اسلامی را فراخواند که فریبا عادلخواه را بی‌درنگ آزاد کنند.



ضرب و شتم و بازداشت یک فعال مدنی پس از دادگاه تجدیدنظر

سهیلا حجاب، وکیل دادگستری و فعال مدنی اهل کرمانشاه، در یک فایل صوتی، از بازداشت همراه با ضرب و شتم خود پس از پایان دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

او که به ۱۸ سال حبس محکوم شده در یک مکالمه تلفنی از زندان قرچک ورامین، که از سوی فعالان مدنی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دربارهٔ چگونگی ضرب و جرح و بازداشت خود در روز شنبه، سوم خردادماه، توضیحاتی داده است.

این فعال مدنی در این فایل صوتی می‌گوید: «پس از احضار به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران و اتمام جلسه دادرسی در مرحله تجدیدنظرخواهی، هنگام خروج از ساختمان دادگاه توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران توام با ضرب و شتم شدید بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده است.»

آن‌ طور که وی روایت کرده، ماموری موهای وی را گرفته و او را «روی آسفالت می‌کشیدند» و سایر ماموران «با مشت و لگد به کمر و پهلو و سر و صورت» این زن می‌زدند.

این وکیل دادگستری اضافه می‌کند که قرار است او را به دادسرا ببرند و پس از آن او را به خانه‌های امن سپاه «برای بازجویی و انفرادی‌های طولانی‌مدت» منتقل خواهند کرد.

سهیلا حجاب اسفندماه گذشته با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام»، «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان»، و «درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» مجموعاً به ۱۸ سال زندان محکوم شد.



امروز هیئتی از ایران برای برسی هریررود به افغانستان می‌رود

امروز هیئتی از ایران به منظور بررسی حادثه غرق شدن مهاجران افغانستانی در رودخانه هریررود به کابل سفر می‌کند.

ریاست این هیات را محسن بهاروند، معاون حقوقی وزیر خارجه ایران بر عهده دارد. رسول موسوی، دستیار وزیر خارجه و نماینده مرزبانی نیز او را همراهی می‌کند.

ایرنا نوشته است ایران مستنداتی دارد که وقوع حادثه در حریم خود را تکذیب می‌کند.

چند روز قبل وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده بود که بر اساس موافقتنامه کمیساران سرحدی ایران و افغانستان، منعقده در سال ۱۳۳۵ و به منظور تحقیقات همه جانبه پیرامون حادثه (۱۳ اردیبهشت) در امتداد مرز دو کشور، هیئت عالی رتبه دیپلماتیک ایران به کابل سفر خواهد کرد.

 



زیر سوال رفتن اصالت «مدرک تحصیلی» هشت نماینده مجلس یازدهم

اسدالله عباسی٬سخنگوی هیئت رییسه مجلس دهم٬ از «تخلف محرز» در مدارک حوزوی و دانشگاهی هشت نماینده دوره یازدهم مجلس خبر داد.

عباسی بدون اشاره به نام این نمایندگان گفت که «منتخبین استان اصفهان و استان‌های جنوبی» جزء نمایندگانی هستند که «مدارک‌شان دچار ایراد» است.

او با تاکید بر «مشکل جدی و خدشه‌دار» بودن مدارک این هشت نماینده، از آنها خواست به جای «فرافکنی، شفاف‌سازی» کنند.

عباسی در عین حال افزود که از شورای نگهبان هم با توجه به این که در جریان قرار گرفته است، «انتظار برخورد قاطع» می‌رود./خبرگزاری برنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »