? زنده| ایرانشهر و چابهار به کانون‌ها فعال کرونا تبدیل شدند

 

 



ایرانشهر و چابهار به کانون‌ها فعال کرونا تبدیل شدند

محمدمهران امینی‌فرد٬ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سیستان و بلوچستان٬ خبر از آن داد که ایرانشهر و چابهار دو کانون فعال ویروس کرونا بشمار می‌روند و البته تمام مناطق حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم ‌پزشکی ایرانشهر مثبت و شهروندان ملزم به رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی می باشند

محمدمهران امینی‌فرد افزود: «با شناسایی ۱۳ مورد جدید، آمار بیماران قطعی کووید – ۱۹ حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر طبق نتایج آزمایشگاهی به ۲۳۲ نفر رسید که متاسفانه ۹ نفر جان باخته اند.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر: «اظهار داشت: تا این لحظه ۶۸۰ نفر با مشکلات حاد تنفسی مراجعه و تحت بستری قرار گرفته‌اند.»

او افزود: «دلیل اصلی افزایش بیماران در موج دوم عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برقراری تجمعات خانوادگی،اداری و مذهبی می باشد و تنها راه پیشگیری نیز رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.»/ایلنا



حمله سایبری به وبسایت‌های اسرائیلی با شعار «نابودی اسرائیل»

 امروز تعداد زیادی از وبسایت های اسرائیلی مورد حمله سایبری قرار گرفتند و روی صفحه سایت آنها تصاویری از تل‌آویو در میان شعله‌های آتش منتشر شده است.

مقامات فضای سایبری ملی در اسرائیل می گویند که تعدادی از شرکت های خصوصی که از یک سیستم عامل خاص استفاده می‌کردند هک شده اند اما آسیبی که ایجاد شده محدود بوده است.

تعداد این شرکت ها اعلام نشده است اما رسانه های اسرائیلی از حدود بیش از هزار سایت خبر میدهند.

در این حمله سایبری هکرها این شعار را منتشرکردند: «شمارش معکوس از بین بردن اسرائیل از مدتها پیش آغاز شده است.»

این حمله سایبری یک روز پیش از آخرین جمعه ماه رمضان که به پیشنهاد رهبر پیشین انقلاب ایران روز قدس نامیده شده، انجام شده است./ایران اینترنشنال



رییس پلیس راهور: روز قدس راهپیمایی خودرویی نداریم

کمال هادیانفر٬رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که راهپیمایی خودرویی برای روز قدس نداریم.

کمال هادیانفر درباره برگزاری راهپیمایی خودرویی در روز قدس گفت که ابتدا گفته شد که می‌توان با توجه به شرایطی که درپی کرونا در کشور ایجاد شده، راهپیمایی روز قدس را به شکل نمادین و به صورت خودرویی برگزار کنند، اما پس از آن تصمیم تغییر کرد و بنا شد تا در این روز راهپیمایی خودرویی نداشته باشیم.

او افزود که بنابراین در هیچ جای کشور راهپیمایی خودرویی در روز قدس نخواهیم داشت و این موضوع منتفی شده است./ایسنا



کرونا روزانه ده قربانی از تهرانی‌ها می‌گیرد

انوشیروان محسنی بندپی٬ استاندار تهران٬ گفت: «روزانه کمتر از ۱۰ نفر در اثر ویروس کرونا جان‌شان را در استان تهران از دست می‌دهند.»

او ادامه داد: «میانگین بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور ۸۰ درصد بود که در استان تهران به ۸۸ درصد رسیده است.»/خبرگزاری فارس



واکنش تهران به تحریم های جدید آمریکا

عباس موسوی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ با اشاره به تحریم‌های روز گذشته آمریکا گفت: «افزودن نام نهاد‌ها و مقامات ارشد کشوری، قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم‌ها نشانه ناکارآمدی کامل تحریم‌های گذشته آمریکاست که آن‌ها را ناچار به گسترش نظام تحریمی خود به نهاد‌های غیر اقتصادی و غیرنظامی کرده است.»

موسوی ضمن «محکومیت این تحریم‌ها و با تاکید بر اینکه اعتیاد رژیم ایالات متحده به وضع تحریم، نشان دهنده رفتار غیرقانونی و خودسرانه این کشور علیه تمامیت نظم و حقوق بین‌الملل بوده و نهاد‌ها و مقامات قانونی دولت‌های مستقل را هدف سیاست‌های خصمانه خود قرار می‌دهد»٬ مدعی شد: «تحریم بی حاصل، تکراری و کور رژیم ایالات متحده آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات کشورمان نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی رژیم آمریکاست که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر مشاورانی کم مایه و در واکنش به ناکامی‌های این رژیم در مقابل اراده پولادین دولت و ملت ایران صورت می‌گیرد.»

روز گذشته آمریکا وزیر کشور٬ هشت مقام رسمی دیگر و سه نهاد حکومتی ایران را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه خود اعلام کرده که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، حسین اشتری‌ فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) و برخی دیگر از فرماندهان رده‌بالای این نهاد نظامی را به خاطر «کشتار مردم در اعتراضات آبان ۹۸» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

افراد دیگر تحریم شده عبارتند از: محمد علی‌نوری‌نژاد، معاون هماهنگ کننده ناجا؛ حمیدرضا اشراق، معاون حقوقی و امور مجلس ناجا؛ هابیل درویش، مرتبط با بنیاد تعاون ناجا؛ محسن فتحی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات ناجا؛ یحیی محمودزاده، معاون طرح و برنامه و بودجه ناجا؛ حسن شاهورپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر؛ ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا و معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه خود گفته است: این افراد به‌دلیل نقض حقوق مردم و سرکوب اعتراضات صلح‌آمیز آبان‌ پارسال به فهرست سیاه آمریکا اضافه شده‌اند.



دوست دختر پسر پارکورکار هم بازداشت شد

پلیس تهران خبر از بازداشت دوست دختر پسر پارکورکار داد.

روز گذشتهسردار رحیمی٬ فرمانده انتظامی پایتخت٬ بازداشت پسر «پارکورکار» اینستاگرام را تأیید کرد و گفته بود که دوست دختر او هم به زودی بازداشت می‌شود.

علیرضا جاپلقی، پارکورکار ایرانی که به تازگی عکسی از او با عنوان «طلوع تهران در پل صدر» به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، بازداشت شده است. او در این تصاویر علاوه بر انجام حرکات ورزشی پارکور دختری را می‌بوسد.

پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بطور قطع ترویج بی اخلاقی، ابتذال و بی بندباری در هر جامعه ای جرم محسوب می شود و در مقابل آن نیز حفظ شئونات و ارزش های جامعه برای همه افراد آن لازم و ضروری است که اگر غیر از این باشد ، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.



ووهان شکار و خوردن حیوانات وحشی را ممنوع کرد

ووهان جایی که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد.

در ژانویه سال جاری میلادی و در پی شیوع ویروس جدید کرونا، مقامات چین تجارت حیوانات وحشی را ممنوع کردند. یک ماه ماه بعد این ممنوعیت دائمی شد.

اکنون مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند.

این ممنوعیت هم شامل حیوانات وحشی می‌شود و هم موجودات آبزِی که نامشان در لیست نگهداری است./بی‌بی‌سی فارسی



پیش از اسقاط هواپیمای اکراینی وحشت در کابین و بین مسافران حکمفرما بود

مقامات اکراینی اعلام کردند که شواهد به دست آمده نشان می‌دهد مسافران هواپیمای اوکراین‌اینترنشنال پیش از برخورد دو موشک با هواپیما، از صندلی‌های خود بلند شده بودند. بر اساس قوانین پروازی، تا ارتفاع چهار هزار متری، مسافران باید کمربندهای خود را بسته نگه داشته و نشسته باشند، در حالی که از بقایای هواپیما فقط چهار عدد از صندلی‌های مسافران پیدا شد.

این در حالی است که ۱۶۷ مسافر و همین‌طور خدمه هواپیما سوار آن بوده‌اند.

به گفته الکساندر رووین، از شواهد جدید چنین برمی‌آید که پیش از سقوط هواپیما، وحشت در کابین و بین مسافران حکمفرما بوده و آنها از صندلی‌های خود برخاسته بودند و داخل هواپیما در حال آتش‌سوزی بوده و از سوراخ‌های ایجادشده در بدنه دود سیاه بیرون می‌آمده است.

مقام اوکراینی افزود که پس از اصابت موشک‌های سپاه، این هواپیما «۳.۵ دقیقه» در آسمان بوده و پس از این مدت به زمین برخورد کرده است./رادیو فردا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »