? زنده| پخش اعترافات فردی که برای نوشیدن ادرار تبلیغ کرده بود

 



پخش اعترافات برای نوشیدن ادرار تبلیغ کرده بود

مهدی سبیلی٬ حکیم طب اسلامی که مدعی شده بود راه درمان بیماری کرونا «نوشیدن ادرار شتر» است٬ روز گذشته (چهارشنبه) بازداشت شد.

مهدی سبیلی،‌ مدیر انجمن موسوم به «علمی آموزشی طب‌الصادق»، روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه با انتشار ویدیویی در یک اصطبل نگهداری شتر اقدام به نوشیدن ادرار این حیوان در مقابل دوربین کرده و از مردم خواسته بود برای درمان و مقاومت برابر کرونا آن را به صورت «گرم و تازه» بنوشند.

مهدی سبیلی اولین مروج طب اسلامی نیست که به دلیل ترویج ایده‌های این نوع از «طب» بازداشت می‌شود.

حال یک روز پس از بازداشت این فرد٬ اعترافات او پخش شد.

بیشتر بخوانید: بازداشت به خاطر تبلیغ ادرار شتر



آمار رسمی کرونا: ۸۷ هزار مبتلا و ۵۴۸۱ قربانی

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد که با شناسایی ۱۰۳۰ بیمار جدید٬ مجموع کل مبتلایان به بیماری کرونا ۸۷ هزار نفر شده است.

همچنین به گفته او ۹۰ نفر دیگر طی بیست و چهار ساعت گذشته به این بیماری مبتلا شدند که در نتیجه تعداد کل قربانیان این بیماری در ایران به ۵۴۸۱ نفر می رسد.

او در گزارش روزانه خود با اعلام این آمار همچنین گفت تاکنون بر اساس معیارهای این وزارتخانه ۳۸۹ هزار تست قطعی در ۱۲۶ مرکز آزمایشگاهی مورد تأیید این وزارتخانه انجام شده است.

به‌ گفته این مقام وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند و هم‌اکنون ۳۱۰۵ بیمار بدحال در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند./ایرنا



پاسخ فرمانده سپاه به ترامپ: هر شناور آمریکایی که امنیت ما را تهدید کرد هدف قرار می‌گیرد

حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران٬ رییس جمهوری آمریکا را تهدید کرد.

او گفت: «به آمریکاییها اعلام می‌کنیم که در دفاع از امنیت ملی، مرزهای آبی، منافع دریایی و امنیت کشتیرانی و نیروهایمان در دریا کاملاً مصمم و جدی هستیم و هر اقدامی با پاسخ قاطع، مؤثر و سریع ما مواجه خواهد شد.»

فرمانده کل سپاه در ادامه تاکید کرد: «هر تهدیدی را در خلیج فارس با قدرت پاسخ می دهیم.»

روز گذشته دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ در توئیتی ایران را تهدید کرد و گفت به نیروهای نظامی کشورش دستور شلیک به شناورهای ایرانی را داده است. این اظهارات او درپی رویارویی هفته گذشته شناورهای سپاه پاسداران با ناوآمریکایی صورت گرفت./خبرگزاری فارس



آغاز واریز وام یک میلیونی از صبح امروز

عبدالناصر همتی٬ رییس کل بانک مرکزی٬ گفت که وام یک میلیون تومانی از صبح پنج‌شنبه به تدریج به حساب سرپرستان خانوار‌هایی که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند واریز خواهد شد.

عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد: «قبلا گفته بودم که به محض آماده شدن فهرست خانوار‌ها و ۲۴ ساعت بعد، این واریز انجام می‌شود. همچنین قول داده بودم که این واریز پیش از ماه رمضان باشد. از نظر تامین منابع لازم، سیستم بانکی آمادگی کامل را دارد و خوشبختانه همکاران بنده اطلاع دادند که از فردا صبح به تدریج به حساب سرپرستان خانوار‌ها که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند واریز خواهد شد.»

او ادامه داد: «بر اساس آماری که به بنده داده‌اند تا امروز تعداد ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تایید شده‌اند، بنابراین امروز (پنج‌شنبه) ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز خواهد شد. همچنین برای کسانی که به تدریج اطلاعات‌شان را ارسال کنند تا پنج شنبه هفته آینده واریز خواهد شد.»



محمود صادقی از از اتهام مربوط به «حساب‌های قوه قضائیه» تبرئه شد

قوه قضاییه خبر محکومیت محمود صادقی «به دلیل شکایت درباره حساب‌های قوه قضائیه» را «مخدوش و فاقد صحت» اعلام کرد.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد در پرونده این نماینده مجلس که منجر به صدور رأی در دادگاه بدوی شده، چندین عنوان اتهامی وجود دارد، اما او از اتهام مربوط به اظهاراتش درباره حساب‌های قوه قضائیه تبرئه شده است.

این مرکز جزئیات این حکم را منتشر نکرده، اما توضیح داده است که محمود صادقی در برخی موارد اتهامی با شکایت شاکیان خصوصی و مدعی‌العموم در دادگاه بدوی «مجرم شناخته شده است».

پیشتر محمود صادقی اعلام کرده بود که حکم صادرشده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده و در شرایط شیوع کرونا در ایران «صلاح نیست» که جزئیات پرونده‌اش در رسانه‌ها مطرح شود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »