? زنده| عبدالرضا کوهپایه٬ از فعالان محیط زیستی٬ به مرخصی آمد

 



فرمانده ایرانی «مدافعان حرم» در سوریه کشته شد

فرهاد دبیریان، یکی از فرماندهان «مدافع حرم» در زینبیه سوریه کشته شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های ایران فرهاد دبیریان را فرمانده سابق شهر تدمر و مسئول شهرداری زینبیه معرفی شده اما جزییات دیگری از چگونگی مرگ او ننوشته‌انپ.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) نیز بدون توضیحات بیشتر، اعلام کرده که دبیریان در یک سوءقصد کشته شده است. این سازمان دبیریان را فردی نزدیک به دبیرکل حزب‌الله لبنان معرفی کرده است.


عبدالرضا کوهپایه٬ از فعالان محیط زیستی٬ به مرخصی آمد

https://twitter.com/fatemebabakhani/status/1236284352587345922?s=12



آخرین آمار از مبتلایان و جانباختگان بر اثر کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که از ظهر دیروز تا امروز، ۱۵۷۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.
به گفته او همچنین تعداد قربانیان کرونا در سطح کشور به ۱۴۵ نفر افزایش یافت./ایسنا



ورود مسافران ایرانی به روسیه ممنوع شد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که به دلیل شیوع کرونا، تا اطلاع ثانوی هیچ مسافری از ایران را نمی‌پذیرد. این ممنوعیت شامل همه می‌شود؛ اعم از گردشگران یا کسانی که ویزای تحصیلی یا شغلی دارند. مسکو می‌گوید هدف این اقدام، محافظت از سلامت عمومی شهروندان و جلوگیری از گسترش ویروس در خاک روسیه است.

روسیه هم‌چنین صدور ویزا برای متقاضیان ایرانی را نیز تا اطلاع ثانوی قطع کرده است.

افرادی که اقامت دایم روسیه را دارند، اتباع ارمنستان، روسیه سفید، قزاقستان و قرقیزستان، مشمول این ممنوعیت نشده‌اند./رادیو فردا



مرگ دوتن از پزشکان بابل و بستری شد هفت تن دیگر به دلیل ابتلا به کرونا

دو تن از پزشکان شهرستان بابل در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشتند.

همچنین منابع خبری از این شهر تایید کردند که هفت تن دیگر از پزشکانی که طی روزهای اخیر درگیر درمان بیماران مبتلا به کرونا بودند٬ خودشان به این بیماری مبتلا و بستری شده‌اند.



یک منتخب دیگر مجلس یازدهم نیز از بیماری کرونا در گذشت

فاطمه رهبر٬ منتخب حوزه تهران برای مجلس یازدهم در اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.

پیشتر محمدعلی رمضانی دستک٬ منتخب مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه آستانه٬ نیز از جمله مبتلایان به کرونا بود که بر اساس خبری که در فضای مجازی منتشر شده است پس از آگاهی از ابتلای به این بیماری با رضایت شخصی از بیمارستان مرخص شد٬ درگذشت.



نماینده مجلس: آمار قربانیان کرونا در رشت وحشتناک است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی٬ نماینده مردم رشت٬ با اشاره به وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در گیلان و رشت گفت: «آمار مبتلایان به کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است در حالی که امکانات پزشکی و بهداشتی در این منطقه وجود ندارد.»

او افزود: «هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است.»

جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد: «آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است و حتی کیت آزمایش برای اخذ تست از اشخاص مشکوک به این ویروس نیز در دسترس نیست.»/باشگاه خبرنگاران جوان



آغاز احداث بیمارستان صحرایی در لاکان رشت

محمدحسین قربانی٬ نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان٬ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در این استان، از آغاز احداث بیمارستان صحرایی در لاکان رشت خبر داده است.

این بیمارستان صحرایی توسط سپاه پاسداران و ارتش احداث خواهد شد.

به گفته او ویروس کرونا «در کمین تک‌تک مردمان گیلان بوده و اگر مردم به آن توجه نکنند قطعاً با مشکل مواجه می‌شوند.»

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان «قرنطینه شدن مردم در منازل را یک تکلیف شرعی و انسانی دانست» و گفته است: «تنها را قطع زنجیره ویروس کرونا و کنترل آن، ماندن مردم در منازل خود است و اگر مردم به این امر توجه نکنند شاید مجبور شویم با قوه قهریه مردم را در منازل قرنطینه کنیم.»

محمد حسین قربانی ضمن استقبال از مسدود شدن جاده‌های گیلان، از وزیر بهداشت خواست با توجه به کمبود کادر درمانی و پرستاری در گیلان، پرستاران استان‌هایی که در آنان شیوع کرونا کم است را به گیلان اعزام کند./خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »