? زنده| محمد رسول‌اف برنده خرس طلایی بریناله شد

 



محمد رسول‌اف برنده خرس طلایی بریناله شد

محمد رسول‌اف با فیلم شیطان وجود ندارد برنده خرس طلایی بریناله شد.

فیلم «شیطان وجود ندارد»، ساخته محمد رسول‌اف، نماینده امسال سینمای ایران در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین بود، اما این فیلمساز با حکم قضایی ممنوع‌الخروجی از ایران روبه‌روست و امکان حضور در جشنواره را پیدا نکرد.

محمد رسول‌اف از سوی دادگاه انقلاب به اتهام آن چه فعالیت تبلیغی علیه نظامی خوانده شده به تحمل یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده‌ است.



احتمال ابتلای نازنین زاغری به کرونا



خروج افراد مشکوک به کرونا از قم ممنوع خواهد شد

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از جلوگیری از خروج افراد مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا از قم از یکشنبه ۱۱ اسفند خبر داد.

علی ابرازه گفت: «از فردا از افرادی که قصد عبور از خروجی‌های قم را دارند با تب‌سنج تست گرفته خواهد شد.»

او یادآور شد، تا کنون چهارهزار نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که “از این تعداد ۶۵۲ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا و علی بن ابیطالب بستری شده‌اند.” این آمار تا دیشب ۵۸۰ نفر بود.

او از مردم خواست، در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند. /خبرگزاری صدا و سیما



امضای توافق بین آمریکا و طالبان

نمایندگان آمریکا و طالبان پس از ۱۸ سال جنگ و ۱۸ ماه مذاکره توافقنامه‌ای را برای پایان جنگ در قطر امضا کردند.

ماه اوت سال ۲۰۱۹ طالبان و آمریکا در آستانه یک امضای تاریخی در دوحه قطر قرار گرفته بودند اما ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به کشته شدن سربازان آمریکایی آن را نپذیرفت. مذاکرات آمریکا و طالبان چند هفته‌ای به تعویق افتاد و اکنون پنج ماه پس از آن آمریکا و طالبان یک توافقنامه تاریخی برای صلحی پایدار در افغانستان امضا  کردند.

به زودی مذاکرات بین‌الافغانی نیز آغاز می‌شود./‌بی‌بی‌سی فارسی



ورود مسافر و گردشگر به جزیره هرمز ممنوع شد

مجدالدین حسینی، بخشدار جزیره هرمز خبر از ورود مسافران و گردشگران غیربومی به جزیره هرمز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داده است.

به گفته مجدالدین حسینی «فضا‌ها و معابر عمومی جزیره هرمز توسط نیرو‌های شهرداری ضدعفونی و گندزدایی» خواهد شد./ایلنا


مصطفی پورمحمدی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد


دادستانی: آموزش از راه دور با پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع و تخلف است

دادستانی کل کشور استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع کرد.

جوادجاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: «بر اساس قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورایعالی فضای مجازی هر گونه استفاده دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است و تخلف و در برخی موارد جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هر گونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه‌ها ممنوع است و می‌بایست بر بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد.»

او افزود: «چنانچه در بستر‌های خارجی ممنوعه کلاس و آموزشی برگزار شود فاقد وجاهت قانونی است و دانش آموزان و دانشجویان تکلیفی برای حضور در این آموزش‌ها ندارند و دانشجویان و والدین دانش آموزان می‌توانند نسبت به این امر از طریق حراست دستگاه‌های مربوطه شکایت و اعتراض خود را منعکس کنند. حراست دستگاه‌ها هم مکلف به بررسی و ممانعت از این فعالیت‌ها و در صورت استنکاف انعکاس موضوع حسب مورد به هیئت‌های تخلفات اداری یا مراجع قضایی (استنکاف از اجرای قوانین و مقررات کشور موضوع ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی) هستند و خود حراست‌ها نیز در صورت عدم اجرای وظایف، دارای مسئولیت خواهند بود.»/باشگاه خبرنگاران جوان



منتخب مجلس یازدهم بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت

محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب مجلس یازدهم٬ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در گذشت.

محمدعلی رمضانی در انتخابات اخیر ایران به عنوان نماینده مردم آستانه اشرفیه به مجلس یازدهم راه یافته بود.

آستانه اشرفیه در استان گیلان قرار دارد که بنا به گزارش‌ها از کانون‌های بحرانی شیوع ویروس کرونا در ایران است./خبرگزاری تسنیم



علم‌الهدی: تعطیلی نماز جمعه بخاطر کرونا توجیه ندارد

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ۹ اسفند از تعطیلی نماز جمعه مرکز استان خراسان رضوی به دلیل شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده است.

احمد علم الهدی در خطبه مکتوب نماز جمعه نهم اسفند گفته است: «برحسب بیانیه‌ای که اعلام شد، اطاعت کرده و نماز جمعه را برگزار نکردیم ضمن اعتقاد به اینکه نماز جمعه فریضه الهی است و در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.»

امام جمعه مشهد تاکید کرده است: «درحالی‌که شهر و کشور در قرنطینه نیست و اجتماعات در مشهد در فضای باز و صحن‌های حرم مطهر به‌وسیله مسؤولان پزشکی تجویز شده است، تعطیلی این فریضه الهی توجیهی ندارد.»

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ایران، نهاد ناظر بر برگزاری نمازهای جمعه، روز گذشته اعلام کرد، این هفته نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان برگزار نمی‌شود./خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »