? زنده| درخواست دانشجویان از بهاره هدایت برای پایان دادن به اعتصاب غذا

 



درخواست دانشجویان از بهاره هدایت برای پایان دادن به اعتصاب غذا

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای خطاب به بهاره هدایت، خواهان آن شدند تا این فعال دانشجویی به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

براساس اخباری که امروز منتشر شد٬ بهاره هدایت دست به اعتصاب غذا زده است. «زیتون» اطلاع یافته که وضعیت این فعال سیاسی در پی این ضرب و شتم شدید و اعتصاب غذا، «وخیم» است.

دانشجویان دانشگاه‌های کشور خطاب به بهاره هدایت نوشتند: «تو تا امروز نزدیک به شش بار بازداشت شده‌ای و در مجموع بیشتر از هشت سال از بهترین سال‌های جوانی‌ات را در زندان گذرانده‌ای. ما خوب می‌دانیم که تو هیچ وقت ترسی از زندان نداشتی. همواره تاکید می‌کنی که: «زندان نباید خط قرمز ما باشد». باری همین در میان دانشجویان فعال طی دو دهه گذشته، یکی از نمادهای ایستادگی بر سر مطالبات و آرمان‌هایت هستی. ما خوب می‌دانیم که آنچه تو را از بسیاری از فعالان دیگر جدا می‌کند ایستادنت بر سر اصول اولیه جامعه‌ای انسانی و پافشاری بر هویت تاریخی دانشجو در این سرزمین بوده است.»

امضا کنندگان این نامه خطاب به بهاره هدایت ادامه دادند: «خبر اعتصاب غذایت، بیش از آنکه به درد و رنج‌مان بیفزاید، بار شرمندگی‌مان را دوچندان کرد. ما مدت‌هاست که خجالت زده‌ایم. شرمگین تمامی ناکامی‌هایمان. تمامی آنان که گفتیم تنهایشان نمی‌گذاریم اما گذاشتیم.»

دانشجویان در پایان از این فعال دانشجویی خواستند: «اعتصاب غذایت را بشکن. اجازه بده صدای این بیداد را این بار نه با رنجوری تن‌هایمان، که با پیوند دست‌هایمان به همگان برسانیم. اجازه بده هر یک از این یاران دبستانی‌ات به سهم خود گامی بردارند، بگذار تا دوباره همراه شویم، کین درد، درد مشترک همه ماست. پس پیمان می‌بندیم که تا درمان تمامی آثار آن از پای ننشینیم و همان‌گونه که باید، صدایی بشویم برای تمامی مظلومان بی‌صدا؛ همان طردشدگان و فراموش‌شدگانی که دوباره همدیگر را پیدا خواهند کرد و باز خواهند گشت.»

متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید.



دادگاه انقلاب با تبدیل قرار بازداشت سحر تبر موافقت نکرد

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه با تبدیل قرار بازداشت فاطمه خویشوند از چهره‌های اینستاگرامی معروف به «سحر تبر» به قرار وثیقه موافقت نکرد.

پیام درفشان ضمن اعلام این خبر افزود که موکلش همچنان در زندان به ثمر می‌برد و این در حالیست که سایر متهمان این پرونده که مانند موکل او سابقه بیماری روانی و ارتکاب جرم زیر سن قانونی ندارند، با قرار وثیقه یا کفالت در آزادی به سر می‌برند./ایلنا


تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

تجمع اعتراضی امروز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت همزمان شد با انتشار خبر ضرب و شتم بهاره هدایت و اعتصاب غذای او.

 

 

 



اف‌ای‌تی‌اف‌ در رابطه با ایران «تصمیم می‌گیرد»

نشست شش‌روزه کارگروه ویژه اقدام مالی روز یکشنبه ۲۷ بهمن در پاریس آغاز به کار کرد. برگزاری این اجلاس و تصمیم‌های احتمالی آن می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران پیامدهای سنگینی داشته باشد.

جمهوری اسلامی به آن امید بسته است که با کمک لابی‌های خود و به‌ویژه با توجه به ریاست چین بر این کارگروه تعلیق اقدامات متقابل علیه خود را بار دیگر تمدید شود.

نام جمهوری اسلامی ایران در نشست ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ از فهرست کشورهای اقدام متقابل حذف شد. ایران و کره شمالی در لیست کشورهای اقدام متقابل قرار داشتند.

گروه ویژه اقدام مالی به جمهوری اسلامی ایران ۱۸ ماه فرصت داده بود تا دو لایحه مربوط به پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کرده و تعهدات برخاسته از آن را اجرا کند.

دولت جمهوری اسلامی به علت مخالفت شورای نگهبان موفق به تصویب این دو لایحه نشد. تعلل مجمع تشخیص مصلحت نیز مانع از تصمیم‌گیری نهایی درباره این موضوع شد.

از آن تا زمان تا فوریه سال ۲۰۲۰ بیش از دو سال می‌گذرد. ظرف این مدت، شش بار تعلیق ایران از اقدام متقابل از سوی گروه ویژه اقدام مالی تمدید شده است. اکنون این نگرانی وجود دارد که شرکت کنندگان در اجلاس پاریس از تمدید مجدد تعلیق ایران از اقدام متقابل امتناع ورزند.

در صورت عدم تمدید تعلیق ایران از اقدام متقابل، کار نقل و انتقال مالی و همکاری‌های مالی این کشور با دیگر کشورهای جهان را به مراتب دشوارتر خواهد کرد. در چنین شرایطی فعالیت‌ موسسات مالی کشورهای دیگر در ایران محدود شده و تحت نظارت دقیق قرار خواهد گرفت. جمهوری اسلامی ایران نیز از امکان راه‌اندازی شعب و نمایندگی‌های اقتصادی در کشورهای دیگر منع خواهد شد.



کل منطقه میانکاله مازندران قرنطینه شد

علیرضا رفیعی‌پور ٬ رییس سازمان دامپزشکی کشور٬ اعلام کرد کل منطقه میانکاله مازندران تا اطلاع ثانوی قرنطینه است.

علیرضا رفیعی‌پور به این سوال که چرا با وجود مشخص شدن سم بوتولیسم در آبهای میانکاله صید همچنان در آن منطقه ادامه دارد، پاسخ داد که بعد از بروز بیماری در ستاد مدیریت بحران استان، منطقه میانکاله را بلافاصله منطقه قرنطینه اعلام کردیم و هر نوع ورود وخروجی به آنجا ممنوع است.

لو با بیان اینکه این منطقه تا اطلاع ثانوی قرنطینه است، افزود: «سازمان دامپزشکی وظیفه محافظت از ورود و خروج افراد را ندارد و وظیفه محافظت برعهده نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی است. همچنین در این منطقه در حال حاضر صید و شکار ممنوع است.»/ایسنا


https://twitter.com/SMHMousavi2/status/1229052216884985856


زنان زندانی سیاسی: این نظام بر خون میلیون‌ها جوان بی‌گناه استوار گشته است

۱۲ تن از زنان زندانی سیاسی، در بیانیه‌ای خواهان تحریم انتخابات مجلس شده‌اند. به گفته آنها جمهوری اسلامی همواره نظامی استبدادی بوده که می‌کوشد با «انتخابات» خود را دموکراتیک نشان دهد.

در بیانیه این زندانیان سیاسی آمده است که در جمهوری اسلامی با «تشکیل و حفاظت از سلطنت مطلقه دینی (ولایت فقیه) حق حاکمیت و انتخاب مردم ایران غصب شد و به سرقت رفت.»

آنها تاکید کردند که «مجلس شورای اسلامی» امروزه «نه نهادی دموکراتیک بلکه عنصری سراسر ضدمردمی و تمام و کمال در خدمت حاکمیت است.»

امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند که مردم ایران در شورش‌ها و قیام‌های پیاپی «آرای واقعی و بی‌بازگشت خود را از دی‌ماه ۹۶ تا قیام خونین آبان‌ماه ۹۸ و پس از آن با جان برکفی در خیابان‌ها به صدای رسا اعلام کرده‌اند.»

زنان زندانی با تأکید بر این که «این نظام و انتخابات‌هایش تنها بر خون میلیون‌ها جوان بی‌گناه استوار گشته» است، نوشتند: «برماست که انتخاباتشان را برای خودشان بگذاریم و در میدان واقعی انتخابات مردمی باقی بمانیم. هرکسی که پای صندوق‌های رای می‌رود اثر انگشتش بر روی ماشه اسلحه‌ای که به سمت جوانان انقلابی شلیک می‌شود ثبت خواهد شد و نشان تاییدی بر نظام حاکم و جنایاتش می‌باشد.»



پزشکی قانونی: وظیفه‌ای برای اعلام عمومی آمار کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان نداریم

رییس سازمان پزشکی قانونی ایران به سخنان روز گذشته حسن روحانی در مورد آمار کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان واکنش نشان داده و اعلام این آمار را به دولت او مربوط دانسته است.

رییس‌ جمهوری روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت آمار کشته‌شدگان «در اختیار پزشکی قانونی کشور است.»

حسن روحانی گفته بود: «اگر برای پزشکی قانونی همه ابعاد روشن است که قاعدتا در این مدت باید روشن باشد آنها می‌توانند این مسئله را اعلام کنند و مشکلی نیست.»/ایرنا



۷۵ درصد مردم تهران در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنند

احمد نادری٬ رییس موسسه مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران٬ خبر داد که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، تنها ۲۴ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت خواهند کرد.

احمد نادری گفت بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در نیمه اول بهمن انجام شده، ۲۴.۲ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت می‌کنند.

او افزوده است ۹۳ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که از شرایط و وضعیت مدیریت کشور راضی نیستند.

بر اساس اعلام وزارت کشور ایران، در انتخابات مجلس یازدهم ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، دو میلیون و ۹۳۱ هزار نفر برای اولین بار می‌توانند رای دهند.

پس از اعتراضات آبان‌ ماه گروه کثیری از معترضان اعلام کردند که انتخابات مجلس را تحریم خواهند کرد./خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »