نرگس محمدی به حرمت خون «کشته‌شدگان آبان» انتخابات را تحریم کرد

زیتون– نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، از مردم خواست تا به پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس و میان دوره‌ای خبرگان نروند و انتخابات را تحریم کنند.

او در نامه‌ای از زندان زنجان از مردم خواست تا به مدنی‌ترین شکل اعتراض کنند و با تحریم انتخابات به سیاست‌های تنگ‌نظرانه و سرکوب‌گرانه حکومت ایران پاسخ دهند.

نرگس محمدی در این نامه تاکید کرده که به «حرمت» خون کشته‌های اعتراض‌های آبان نباید رای داد.

او با اشاره به حضور پیشین مردم ایران در انتخابات و برآمدن دولت‌های موسوم به «اصلاحات» و «اعتدال» گفت که اما «حکومت با ایجاد بحران و سرکوب در مقابل ملت ایستاد.»

به گفته این فعال حقوق بشر حکومت هیچ یک از راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز مشارکت و اعتراضات مردمی از جمله تجمعات، راهپیمایی‌ها و تحصن‌ها و شکل‌گیری نهادهای مردمی و مدنی را برنمی‌تابد و با شیوه‌های خشونت‌آمیز زندان، شکنجه، سرکوب و کشتار آبان با مردمی بی‌پناه و ستم دیده مقابله می‌کند.

نرگس محمدی در ادامه این نامه ضمن تاکید بر اینکه «طی چهل سال گذشته با مدنی ترین و مسالمت آمیز ترین شیوه ها، استقلال، آزادی و جمهوری طلبیدیم. اما استبداد سربرافراشت» افزوده است «مردم با رفتن پای صندوق رای خواستار “اصلاحات” بودند اما حکومت با بحران و سرکوب مقابل مردم ایستاده است.»

به نوشته این زندانی سیاسی: «ملت، حکومت را به اعتدال فراخواند، لیکن افراط و کشتار خیابانی پاسخ بی رحمانه حکومت بود.»

او ادامه داد: «در اعتراض به تضییع حقوق اساسی ملت و سیاست های سرکوبگرانه ی حکومت و بی توجهی به رای و خواسته ملت و در شرایطی که حکومت هیچ یک از راه های قانونی و مسالمت آمیز مشارکت و اعتراضات مردمی از جمله تجمعات، راهپیمایی ها و تحصن ها و شکل گیری نهادهای مردمی و مدنی را برنمی‌تابد و با شیوه های خشونت آمیز، زندان،شکنجه، سرکوب و کشتار آبان با مردمی بی پناه و ستم دیده مقابله می کند تنها راه ممکن برای اعتراض نرفتن پای صندوق‌های رای است.»

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌های اخیر به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود. به نوشته رویترز در طی اعتراضات آبان ماه ایران ۱۵۰۰ تن کشته شدند.

دوم اسفندماه انتخابات مجلس یازدهمین دوره مجلس برگزار می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »