حکم ۱۰ سال زندان یک شهروند استرالیایی تایید شد

زیتون– روزنامه «هرالد سان» استرالیا از تأیید حکم ۱۰ سال زندان یک شهروند این کشور به اتهام جاسوسی در ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، کایلی مورگیلبرت به حکم خود اعتراض کرده بود اما این اعتراض، رد شد.

کایلی مورگیلبرت، مدرس مطالعات اسلامی در دانشگاه ملبورن استرالیا، پاییز سال ۹۷ در ایران بازداشت و به اتهام جاسوسی، به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

شهریورماه امسال سخنگوی قوه قضائیه خبر از آن داده بود که برای کایلی مور گیلبرت، شهروند استرالیایی بازداشت شده در ایران، به اتهام «جاسوسی» کیفرخواست صادر شده است.

او اعلام کرده بود که اتهام یک استرالیایی بازداشت شده «جاسوسی» است که «برای کشور دیگری» غیر از استرالیا انجام شده است. او هیچ جزئیات دیگری در مورد این که خانم مور گیلبرت در کجا و چه شرایطی بازداشت شده و کی به ایران سفر کرده نداد.

پیش از آن اما شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی استرالیا روز ۲۳ شهریور از صدور ده سال زندان برای کایلی مور گیلبرت، متخصص خاورمیانه در دانشگاه ملبورن، خبر داده بود.

طبق گزارش‌ها، کایلی مور گیلبرت اواخر سال گذشته میلادی، پاییز ۹۷، در ایران بازداشت شده و در زندان اوین به سر می‌برد.

کایلی مور گیلبرت که تخصصش در زمینه امور کشورهای عربی خلیج فارس است تحقیقاتی درباره اپوزیسیون شیعه بحرین داشته است که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »