تن فروشی داخل قبر بخاطر یک لقمه نان

زیتون– ثریا٬ زنی کارتن خواب در گفت‌وگو با رکنا روایتی از تن فروشی‌اش برای یک ساندویچ فلافل در داخل قبرهای بهشت زهرا را گفت.

بر اساس این گزارش ثریا می‌گوید: «از زمانی که هوا سرد می شود به راهروهای کنار توالت پناه می‌بریم. بهترین جا زیرپله هاست. زیرپله ها باد کمتر در تن مان می پیچد باران هم روی سرمان نمی‌ریزد. یک صبح از خواب بیدار شدیم و دیدیم، یک پسر ۳۲-۳۳ ساله از سرما یخ زده است.»

به گفته او: «داخل حرم غذا می دهند و گرم است. همه دارایی زندگی ام را در یک کوله جا داده ام. اگر بخواهیم وارد حرم بشویم باید کوله یا ساک هایمان را به امانتداری حرم مطهر بسپاریم. امانتداری حرم مطهر هم بیشتر از ۳ ساعت وسایلمان را نگه نمی‌دارد. وقتی خیلی سرد باشد و نتوانیم سرما را تحمل کنیم، سه ساعت وسایلمان را به امانت داری می دهیم و داخل حرم می رویم. کمی گرم می شویم و دوباره برمی گردیم. اگر بیشتر از ۳ ساعت در حرم بمانیم، با بدبختی می توانیم وسایل مان را پس بگیریم.»

ثریا در ادامه افزود: «اینجا اعتیاد و موادمخدر بیداد می کند. بیا با هم راه برویم. ببین چقدر معتاد این اطراف هستند و دارند موادمصرف می کنند.»

خبرنگار رکنا در ادامه از غذایی که بین به زائران توزیع می‌کنند می‌پرسد و ثریا پاسخ می‌دهد: «اینجا در روزهای خاصی غذا پخش می شود. همیشگی نیست… شاید باورتان نشود اما چند وقت پیش بعد از دو روز دل ضعفه و گرسنگی مجبور شدم تن به خواسته ۳مرد بدهم. اصلا شده که دو روز دل‌ضعفه داشته باشی و خودت را فقط با آب سیر کنی؟ هیچ وقت فکر نمی‌کردم برای یک ساندویچ فلافل شب تاریک داخل قبرها تن به خواسته های شوم سه مرد بدهم. اینجا که باشی آدم های عجیب و غریب زیاد می بینی بعضی‌ مردها در قبرها هم به خواسته هایشان می رسند.»

ثریا ادامه می‌دهد: «گاهی اوقات بخاطر دلایلی نمی گذارند که اینجا بمانیم. خیلی زرنگ باشیم در گوشه و کنار پنهان می شویم و شب ها به راهروهای کنار توالت ها پناه می بریم. بعضی که زرنگ نیستند مجبور می شوند از پول کارت متروی خود کم کنند و به پارک های شهر پناه ببرند. اما پارک ها برای زن ها زیاد امن نیست. اینجا یک جورایی مثل محله خودمان شده و همدیگر را می شناسیم و اگر مشکلی پیش بیاید، هستند کسانی که به ما کمک کنند. اینجا خانه‌ ماست.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

5 پاسخ

  1. آب و برق را مجانی می کنیم
    دنیا و آخرت شما را می سازیم

    میراث دوران طلایی امام و انقلاب شکوهمند اسلامی

  2. ۱۸ و نیم میلیارد دلار ارز و طلا را بار تریلی کردند میبردند ، در مرز گیر مرزبانان ترکیه افتاد. اردوغان به اینها اطلاع داد اینها انکار کردند !
    هنوز چه در خارج مرز و چه درون مرز کمتر کسی یادی از آن می کند ! ولی امر مسلمین جهان هم صدایش در نمی آید ! پس از مدتی گفتند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پول در خزانه گم شده ! در خزانه این حجم از پول چگونه گم میشود ؟!
    در باره ۳ میلیارد تومان که رئیس بانک ملی برد (البته تنهایی نه) گاهی حرفهایی زده میشود ولی در این زمینه ها همه ساکتند !
    ۸۰۰ میلیارد دلار پول فروش نفت در زمان احمدی نژاد کجا رفت؟ رهبر مسلمین جهان چرا نمی پرسد؟
    از کی بپرسد که دست خودش در کار است ؟!
    از این واقعیت های شرم آور در این ۴۰ سال کم نیست.

  3. ثروت میرود برای نگهداری حکومت بشار اسد و برای ساخت حرم چند هکتاری در کربلا و گنبدهای طلایی در سامرا و … برای توسعه اندیشه اسلامی در خارج کشور و . . . ساخت بیمارستانهای فوق تخصصی در عراق و افریقا و جاهای دیگر و ساخت مدرسه های مدرن در عراق و هزینه های دیگر از این گونه ! حوزه های علمیه آخوندی با عنوانهای مختلف اعتبارهای نجومی میگیرند. اعتبار سال ۹۹ جامعت المصطفی العالمین در لایحه بودجه ۴۰۰ میلیارد تومان است (تنها از دولت) تا از گدایان افریقا و پاکستان و افغانستان و جاهای دیگر آخوند بسازند.
    سال گذشته آقای خامنه ای به آخوندهای سوری قول داد تا در آنجا نیز حوزه علمیه بسازند. جنوب لبنان که بهشت شد .
    در ایران چه بسیارند که کلیه میفروشند ، بچه هایشان را میفروشند.
    آنچه از سرمایه های این مردم که صرف اموری میشود که هیچ ضرورت ندارد و ریخت و پاش میشود سر به آسمان میزند.
    پریشب رفتم بیرون پیرمرد محترمی را با حالی دیدم چنان التماس میکرد برای پنج هزار تومان و از دخترش میگفت که دو شب است خواب کافی ندارم و همین مختصر نان (بیشتر وقتها) خالی را هم نمیتوانم بخورم.
    حالم بد است و نمیتوانم بنویسم.

  4. تنم لرزید. توبه کردم.
    من علی تبریزی به شهادت تمام کامنت‌هایم همواره اصلاح‌طلب و طرفدار حفظ نظام بود و منتقد سیاست‌های موجود اما از این لحظه به همه‌ی خوانندگان زیتون اعلام می‌کنم #براندازم! حتی سلطنت‌طلبم. حاضرم دست رضا پهلوی را با تمام بی‌خاصیت‌بودنش ببوسم و به پای ترامپ بیفتم اما دیگر شاهد چنین فحایعی در کشورم نباشم.
    از شما چه پنهان، من خودم را برای لحظاتی جای این زن محترم گذاشتم و چنان حالم بد شد وکه از هر چه آخوند و حکومت و اصلاح‌طلب و اصولگرا و حتی خودم بیزار شدم.
    از همه‌ی خوانندگان زیتون بابت کامنت‌های قبلیم عذر میخواهم. از همه‌ی مردم. از این بانوی بزرگوار … با آرزوی فروپاشی هر چه سریعتر این نظام جهنمی

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »