? زنده| استیضاح وزیر نفت منتفی شد

 



پیدا شدن دو جسد دیگر در دانشگاه چمران اهواز

فرهاد ابول‌نژادیان٬ رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز٬ با تأیید خبر درگذشت دو دانشجوی دیگر در این دانشگاه از تشکیل کمیته بحران با حضور جمعی از پزشکان و بررسی علت فوت این دانشجویان خبر داد.

او در این رابطه گفت: «روز گذشته یک دانشجوی پسر رشته داروسازی در کلاس درس بدون علائم تنفسی و قلبی پیدا شده و به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده و عملیات احیای قلبی، ریوی انجام گرفت اما نتیجه‌ای نداشت و دانشجو فوت شده بود.»

به گفته او، یک دانشجوی دختر رشته پزشکی نیز درگذشت که خانواده هنگام بیدار کردن او از خواب متوجه مرگ فرزندشان می‌شوند.

دو هفته پیش نیز جسد دو دانشجوی این دانشگاه در خوابگاه و یکی از خیابان‌های اهواز پیدا شده بود./ایرنا



استیضاح وزیر نفت منتفی شد

جلال میرزایی٬ عضو کمیسیون انرژی مجلس٬ گفت که با توجه به رایزنی نمایندگان مجلس و فضای کنونی کشور، استیضاح وزیر نفت منتفی و از دستور کار خارج شد.

او افزود که پس از نارضایتی ایجاد شده به دنبال اصلاح قیمت بنزین که طبیعی نیز بود،‌ برخی نمایندگان به دلیل اینکه مورد مشورت قرار نگرفته بودند،‌ موضوع استیضاح را مطرح کردند.

میرزایی ادامه داد که تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر نفت،‌ شماری استیضاح وزیر کشور و عده ای نیز استیضاح وزیر آمومزش و پرورش را دنبال می کردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد که با این حال مشخص شد، جامعه و جریان های اجتماعی با وجود نارضایتی که از اصلاح قیمت سوخت داشتند اما از استیضاح حمایتی نکردند و استقبالی از این موضوع نشد./ایرنا



مدیران استان خوزستان ممنوع‌الخروج شدند

اداره کل مدیریت بحران خوزستان در مورد شروع فعالیت یک سامانه بارشی در این استان از روز دوشنبه ۲۵ آذر هشدار داده که بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق از روز دوشنبه نیمه جنوبی کشور را فرا خواهد گرفت.

طبق اطلاعیه مدیریت بحران خوزستان آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، بارش تگرگ، برخورد صاعقه، مه‌آلودگی و کولاک برف در ارتفاعات، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی و کاهش دید و متلاطم و مواج شدن خلیج فارس وجود دارد.

شریعتی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های ۱۰۰ میلیمتری در برخی نقاط استان گفت: بخشداران، شهرداران، فرمانداران، مدیران‌کل و روسای ادارت از منطقه خارج نشوند و تنها می‌توانند در صورت اطلاع قبلی جهت خروج اضطراری از منطقه خارج شوند.


آذری جهرمی برای پهبادش از سازمان هواپیمایی کشور مجوز نگرفته است


تازه‌ترین گزارش عفو بین‌الملل از اعتراضات آبان: حداقل ۳۰۴ کشته، شکنجه و بی‌خبری

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود شمار کشته‌شدگان در اعتراضات گسترده آبان‌ماه را ۳۰۴ نفر عنوان کرده، می‌گوید هزاران تن از جمله کودکان ۱۵ ساله بازداشت شده‌اند و در بی‌خبری و فقدان اطلاع‌رسانی، خطر شکنجه بازداشت‌شدگان را تهدید می‌کند.

عفو بین‌الملل در عین حال آمار جان‌باختگان را به دست‌کم ۳۰۴ نفر افزایش داده‌است. در برآورد پیشین همین سازمان شمار کشته‌شدگان نزدیک به صد تن کم‌تر و دست‌کم ۲۰۸ نفر گزارش شده بود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »