خانواده نیکتا اسفندانی: خون دختر بی‌گناهمان بر زمین ریخت

زیتون– خانواده نیکتا اسفندانی٬ یکی از کشته شدگان اعتراضات اخیر در ایران٬‌ در صفحه او در اینستاگرام، ابراز امیدواری کردند که «خون ریخته‌شده دختر بی‌گناهشان بی‌جواب نماند.»

نیکتا اسفندانی، دختر ۱۴ ساله‌ای است که در جریان ناآرامی‌های تهران در منطقه ستارخان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

خانواده اسفندانی این پست را به عنوان آخرین پست «به یادگار» دخترشان در صفحه اینستاگرام نیکتا قرار داده و فعالیت این حساب را متوقف کرده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته سه‌شنبه مدعی شد که نیکتا اسفندانی کشته نشده، بلکه بر اثر مسمومیت فوت کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه در این رابطه گفته بود: «در بین اسامی اعلامی کشته های بی ربط و درگذشتگان عادی هم وجود دارد؛ به عنوان نمونه خانواده نیکتا اسفندانی این فرزند ١۴ ساله آنها در اثر مسمومیت فوت کرده است. افراد دیگر از این قبیل زیاد هستند که اسامی غیرواقعی است.»

این اولین بار نیست که قوه قضاییه کشته شدن افراد در جریان اعتراضات یا هویت فرد کشته شده را انکار می‌کند.

در جریان «جنبش سبز» نیز بارها کشته شدن افراد از سوی قوه قضاییه وقت تکذیب شده بود.

اما در مورد نیکتا اسفندانی٬ پیش از طرح ادعاهای سخنگوی قوه قضاییه صدا و سیما به سراغ خانواده او رفته و در برنامه‌ای از آن‌ها اعتراف گرفته بود.

در آن برنامه پدر نیکتا گفت که دختر من به هیچ عنوان سیاسی نبوده و اصلاً در زمینه سیاسی سررشته نداشته که بخواهد اظهار نظر کند یا جبهه بگیرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »