دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با معاون طالبان در تهران

زیتون– محمدجواد ظریف٬ وزیر خارجه جمهوری اسلامی،  با ملا عبدالغنی برادر، معاون طالبان و رییس دفتر سیاسی این گروه، در تهران دیدار و گفت‌وگو کرده‌است.

خبرگزاری ایرنا، امروز (پنجشنبه) گزارش داده است که این دیدار «در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان» با ملا عبدالغنی برادر، معاون طالبان و رئیس دفتر این گروه در قطر انجام شده‌است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، نیز در حساب کاربری خود در توئیتر این سفر را تائید کرده و گفته طرف‌ها در مورد مسائلی مانند روند صلح و مشکلات مربوط به مهاجران افغان در ایران، گفت‌وگو کرده‌اند.

 شاهین افزوده است که که در این دیدار موضوعاتی همانند روند صلح و مشکلات مهاجرین افغان مقیم ایران بطور مفصل بحث شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز گفته که ملابرادر آخند زاده روز سه‌شنبه گذشته به تهران سفر کرده است.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که در خبرنامه سخنگوی طالبان آمده که دو طرف در مورد «راه‌های حل مسالمت آمیز معضل افغانستان» و روند جاری به تفصیل صحبت کرده‌اند.

طالبان افزوده است که مقام‌های ایرانی برای حفظ روابط بهتر با مردم افغانستان ابرازامیدواری کردند و برای حل مشکلات مهاجرین افغان در این کشور تعهداتی نمودند.

شماری از رسانه‌های داخلی افغانستان نیز خبر این دیدار را بازتاب داده‌اند.

خبرگزاری ایرنا در این رابطه نوشته است که «مهم‌ترین» دلیل دیدار محمدجواد ظریف با ملا برادر «ترغیب طرف‌های افغان به گفت‌و‌گوهای بین‌الافغانی، تشویق به یافتن راه‌حل مسائل از طریق گفت‌وگو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »