اینترنت فعلا وصل نمی شود

زیتون– محمدجواد کولیوند٬ رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس٬ خبر از آن داد که «اینترنت خطوط تلفن همراه فعلا وصل نمی‌شود.»

کولیوند در خصوص آخرین تصمیمات برای اتصال اینترنت گفت: «امنیت کشور بیش از هر چیزی اهمیت دارد و برای اتصال مجدد اینترنت نیاز است تا شرایط کشور پایدار شود و به ثبات برسد.»

ایسنا خبر داد که این نماینده مجلس افزوده است: «البته بحث‌هایی برای اتصال هر چه زودتر اینترنت ثابت شرکت‌هایی که وابسته به نت هستند مطرح شد، اما در هر حال امنیت برای کشور از نان شب هم واجب‌تر است، چون بسیاری از اشرار در فضای مجازی برای چنین زمانی آموزش دیده بودند.»

رییس کمیسیون امور داخلی مجلس در حالی این سخنان را مطرح کرده است که ۳۰ نماینده مردم تهران در مجلس امروز (سه شنبه) در نامه‌ای به وزیر ارتباطات خواستار وصل اینترنت به خصوص اینترنت موبایل شدند.

این نمایندگان در نامه‌ای به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشتند با توجه به قطع طولانی مدت اینترنت هرچه سریع‌تر نسبت به برقراری اینترنت موبایل استان تهران اقدام کنند.

به دنبال گسترش اعتراضات علیه افزایش بنزین در شهرهای مختلف ایران، گفته می‌شود شورای امنیت کشور ساعت شش عصر روز ۲۵ آبان دستور قطع اینترنت را صادر کرد.

در حال حاضر ترافیک اینترنت ایران با دنیای خارج تا حدودی برقرار شده است  اما همچنان شبکه‌های تلفن همراه از ارائه اینترنت خودداری کردند.

در همین رابطه جمهوری اسلامی سال‌هاست طرحی برای جدا کردن اینترنت مورد استفاده کاربران داخلی از شبکه جهانی وب را در دستور کار خود قرار داده و بخش‌هایی از این طرح با عنوان «شبکه ملی اطلاعات» رونمایی شده است.

در همین حال نامه‌ای از امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتشر شده که در آن از همه دستگاه‌ها خواسته شده «وضعیت وابستگی به سرویس‌های خارج از کشور» را اعلام کنند.

پیش از این نیز مانور قطع اینترنت برگزار شده است. همچنین محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز ۲۹ اردیبهشت از برگزاری ۱۴۲ آزمایش با هدف «راستی‌آزمایی استقلال» شبکه ملی اطلاعات در صورت قطع اینترنت خبر داده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »