نگرانی از تکرار فجایع کهریزک در اعتراضات اخیر

هشدار درباره شرایط سخت در زندان فشافویه

زیتون–  حسن خلیل‌آبادی، رییس شورای اسلامی شهر ری٬ امروز (دوشنبه) از شرایط بسیار سخت معترضان زندانی خبر داد و گفت که «زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد».

به گزارش ایلنا، حسن خلیل‌آبادی با اشاره به کمبود امکانات در این زندان، گفته است: «کارکنان سازمان زندان‌ها در آنجا شرایط سختی را می‌گذرانند، چه برسد به زندانیان.»

او با اشاره به اینکه در این زندان «زندانیان خطرناک نیز بازداشت هستند»، گفته است: «نگهداری از این تعداد بازداشتی در این زندان سخت است.»

روز گذشته اما محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، گفته بود که «همه» بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر «از شرایط خود اعلام رضایت کرده‌اند.»

دادستان کل کشور پس از بازدید از این زندان گفته بود با بازداشت‌شدگان دیدار چهره‌‌به‌چهره داشته و این افراد «همگی با خانواده‌شان تماس تلفنی گرفته» و از وضعیت خود ابراز رضایت کرده‌اند.

حسن خلیل‌آبادی اما با با اشاره به اینکه در این زندان «زندانیان خطرناک نیز بازداشت هستند»، گفته است: «نگهداری از این تعداد بازداشتی در این زندان سخت است.»

پیش از این بارها گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب زندان فشافویه نیز منتشر شده است. رسول هویدا فیزیوتراپیست و درویش زندانی سال گذشته با انتشار یک فایل صوتی از مرگ و میر زندانیان محبوس در فشافویه به دلیل وضعیت بد بهداشتی و درمانی غیراستاندارد خبر داده بود.

علیرضا شیرمحمدی زندانی سیاسی که خردادماه امسال در زندان فشافویه به قتل رسید، هم در نامه مشترک خود با برزان محمدی یکی دیگر زندانیان سیاسی، نوشته بود که امکانات بدیهی و ابتدایی در زندان فشافویه وجود ندارد و زندانیان بسیاری «به خاطر نبود این امکانات اولیه جان خود را از دست داده‌اند.»

در جریان «جنیش سبز» نیز بزداشتگاه کهریزک به دلیل مشابهی خبر ساز شده بود. در این بازداشتگاه دست کم سه تن از بازداشت شدگان به قتل رسیدند و شمار بیشتری مورد شکنجه قرار گرفتند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

نگرانی از تکرار فجایع کهریزک در اعتراضات اخیر

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »