رییس فیفا برای تماشای بازی لیگ برتر با حضور زنان به ایران سفر می‌کند

زیتون– اینفانتینو٬ رییس فدراسیون بین المللی فوتبال٬ به زودی برای تماشای بازی لیگ برتر در کنار زنان٬ راهی تهران می شود.

فدراسیون فوتبال ایران بعد از توافقی که با فیفا داشت به این نتیجه رسید که در بازی های ملی زمینه را برای حضور زنان در ورزشگاه مهیا کند.

ایسنا خبر داد که یک منبع نزدیک به فیفا در گفت و گویی که با فرانس فوتبال داشت اعلام کرد که اینفانتینو رئیس فیفا در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ایران زده، اعلام کرده که به زودی راهی تهران می‌شود تا وضعیت حضور زنان را در ورزشگاه‌ها از نزدیک پیگیری کند.

این منبع تاکید کرد که هنوز زمان دقیق سفر اینفانتینو مشخص نیست اما دلیل اصلی این سفر بررسی وضعیت حضور زنان در ورزشگاه است تا جایی که رئیس فیفا اعلام کرده که دوست دارد خودش در ورزشگاه در نزدیکی زنان بنشیند.

فیفا به دنبال این است که علاوه بر بازی‌های ملی در بازی های لیگ ایران هم به زنان این اجازه داده شود که راهی ورزشگاه شوند.

این خبر با استقبال زندان ایرانی مواجه شد.

 

 

در نهایت پس از سال‌ها تلاش و کش و قوس‌های بی‌شمار درهای ورزشگاه آزادی به روی زنان شد؛ ۱۸ مهرماه زنان برای اولین بار به تماشای بازی تیم ملی نشستند.

اما فدراسیون فوتبال رویکری در پیش گرفت این حلاوت این «آزادی» در دهن همگان تلخ شود.

پس از بلیت فروشی قطره چکانی و ناکافی٬ خبر از آن رسید که پارکینگ زنان نیز از مردان جدا شده است.

پیش از نیز تصاویری از نصب فنس‌های بلند در اطراف جایگاه‌های زنان تصاویری منتشر شده بود.

انتشار این تصاویر با شگفتی افکار عمومی مواجه شد؛ گویی زنان موجوداتی غریب هستند و مردان وحشی‌هایی که برای جدا کردن آن‌ها از هم فنس لازم است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »