قوه قضاییه ادعای دولت را تکذیب کرد؛ لوایح ضد پولشویی تصویب نشدند

زیتون– قوه قضائیه ساعتی پیش ضمن صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعای تصویب لوایح پولشویی در جلسه سران قوا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس این قوه، «کذب» است.

بیانیه قوه قضائیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، اعلام کرد که سه لایحه مرتبط با پولشویی «در جلسه سران سه قوه تصویب شده و منتظر اعلام نظر رهبر جمهوری اسلامی است.»

در بیانیه مرکز رسانه‌ قوه قضائیه آمده است که «برخلاف ادعاهای مطروحه، از زمان انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه و حضور ایشان در جلسه سران قوا، هیچ‌گونه بحثی پیرامون FATF مطرح نشده است.»

این مرکز افزوده است که «ادعای تصویب این معاهده در جلسه سران قوا، در این دوره نادرست است.»

پیش از این هم، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌ جمهوری، مدعی تصویب این لوایح در نشست سران قوا و حتی تایید آنها توسط رهبر جمهوری اسلامی شده بود.

او در عین حال خواسته بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز لوایح پولشویی را تصویب کند. چند عضو مجمع از جمله محسن رضایی، دبیر آن، به این اظهارات واکنش نشان داده و آن را رد کردند.

در همین رابطه محسن رضایی٬ دبیر این نهاد فرادستی٬ در توئیتی نوشت: «صحبت آقای جهانگیری تکذیب می‌شود. رهبر معظم انقلاب نه شفاهاً و نه کتباً کنوانسیون‌های پالرمو و سی‌اف‌تی را تایید نکرده است.»

لایحه پالرمو راه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی را باز می‌کند و لایحه سی‌اف‌تی نیز الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را تسهیل می‌کند.

این دو لایحه در انتظار تصمیم‌گیری نهایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »