دریاچه ارومیه ۱۱۳ سانتی‌متر عمیق‌تر شد

زیتون– مسعود تجریشی٬ مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه٬ با بیان اینکه عمق نگین آبی آذربایجان نیز احیا شده، خبر داد که این دریاچه در برخی نقاط تا ۱۱۳ سانتی‌متر عمیق‌تر شده است.

تجریشی با تاکید بر اینکه «امروز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۶ سانتی‌متر رسیده است»، افزود که هرچند تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه یک‌هزار و ۲۷۴ متر اعلام شده ولی طبق جمع بندی‌هایی که صورت گرفته، دریاچه ارومیه در تراز یک‌هزار و ۲۷۲ متر دارای شرایط احیا خواهد بود.

او ادامه داد: «در تراز یک‌هزار و ۲۷۲ متر هم آرتمیا از شرایط کافی برای رشد برخوردار است و هم بیش از ۹۵ درصد کانون های ریزگرد رفع و تحت پوشش قرار می‌گیرد.»

او در ادامه مژده داد که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش‌بینی شده که تراز دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ به تراز یک‌هزار و ۷۴ متر برسد اما انتظار می‌رود که این مدت زمان کاهش یابد و دریاچه ارومیه با سرعت بیشتری احیا شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه هزینه شده، بیان کرد: «امسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی دولت، بیش از هفت هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال برای احیای نگین آبی آذربایجان اختصاص می‌یابد که در حال طی مراحل پایانی است.»

به گفته تجریشی پس از بهره‌برداری از طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه، سرجمع سالانه بیش از ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه وارد می‌شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه را از مهمترین طرح‌های انتقال آب دانست و اظهار داشت که ۳۰ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر این تونل به اتمام رسیده و مابقی نیز تا سال آتی تمام می شود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »