? زنده| واکنش اینستاگرامی آیت‌الله خامنه‌ای به مذاکره ایران و آمریکا

 

 



وزارت اطلاعات ایران از کشف یکی از بزرگترین پرونده‌های زمین خواری خبر داد

وزارت اطلاعات ایران از کشف یکی از بزرگترین پرونده های زمین خواری خبر داد. براساس این گزارش اراضی مورد نظر به مساحت تقریبی ۸۵ هزار مترمربع در منطقه شهرک غرب تهران واقع شده و قسمتی از بوستان ایران زمین و بزرگراه همت را شامل می شود. ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


 


رییس قوه قضاییه: اقدامات دولت درباره هپکو کافی نیست

رییس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه اقدامات دولت درباره شرکت هپکو «کافی نیست»، گفت که در واگذاری بسیاری از شرکت‌ها «ضوابط قانونی خصوصی‌سازی رعایت نشده است.»

ابراهیم رئیسی گفت: «در بسیاری از این شرکت‌ها ضوابط قانونی خصوصی‌سازی رعایت نشده است، کارخانه دچار رکود شده، کارگران بیکار شده‌اند… به اعتراض‌ها توجهی نشده و نهایتاً قوه قضائیه درگیر موضوع شده است.»

کارگران هپکو ضمن اعتراض به خصوصی‌سازی این کارخانه، خواستار بازگرداندن مالکیت آن به دولت شده‌اند.

کارگران این شرکت روز ۲۵ شهریور چند ساعت مسیر خط آهن را بسته بودند./خبرگزاری میزان



ترامپ: هیچ قصدی برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی ندارم

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ با تاکید بر این که هیچ گزینه‌ای به طور قطعی منتفی نیست، گفت که قصد دیدار با سران جمهوری اسلامی در نیویورک را ندارد.

ترامپ با اشاره به برنامه خود در نیویورک گفت که حدود ۱۵ ملاقات در نیویورک با دیگر رهبران هماهنگ شده است، اما ملاقات با سران رژیم «ایران در میان آنها نیست.»

او افزود:‌ «من هیچ قصدی برای دیدار با [مقام‌های رژیم] ایران ندارم.»/صدای آمریکا



کارگران هفت تپه در اعتراض به اخراج ۲۱ کارگر اعتصاب کردند

کاگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج ۲۱ تن از همکارانشون دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این خبر پس از اعلام خبر اخراج و عدم تمدید قرارداد ۲۱ کارگر نیشکر هفت تپه، امروز تمام کارگران بخش‌های داخلی شرکت هفت تپه دست به اعتصاب زده‌اند.

کارگران هفت تپه در هفته های اخیر هم دست به تجمعات اعتراضی زده بودند. این کارگران ۱۶ شهریور با تجمع در این شرکت نسبت به پرداخت نشدن دست‌کم ۲ ماه مزد معوقه خود و امضاء نشدن احکام شغلی کارگران از سوی کارما اعتراض کردند.

معترضان معتقد بودند کارفرمای بخش خصوصی توان مدیریت کارخانه را ندارد و شورای کارگری می تواند بهتر از کارفرما مجتمع نیشکر هفت تپه را اداره کند.

اعتراضات کارگران هفت تپه از سال ۹۷ به صورت گسترده آغاز شد حرکت به جای رسیدگی به وضعیت کارگران با معترضان برخورد امنیتی و قضایی از سوی حکومت انجام گرفت. اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه بود که پس از بازداشت، اعلام کرد مورد شکنجه قرار گرفته است و برای دومین بار بهمن ماه سال گذشته دستگیر شد./سندیکای کارگران هفت تپه



حسن روحانی: حقوق معلمان «چهار برابر شده است»

حسن روحانی، رییس جمهور٬، در سخنرانی روز اول مهر گفت که حقوق معلمان در دولت او «چهار برابر شده» و به طور متوسط «بیش از چهار میلیون تومان» است.

روحانی تاکید کرد: «بودجه آموزش و پرورش سه برابر شده است، حقوق معلمان به طور متوسط در سال ۹۲، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود و امروز ۴ میلیون ۱۰۰ هزار تومان شده است، یعنی در طول ۶ سال حقوق معلمان چهار برابر شده است».

پیش از این اما آمار دیگری در این زمینه منتشر شده بود.

قاسم احمدی لاشکی، نماینده مجلس، با اشاره به آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش گفته بود: « میانگین حقوق یک معلم رسمی و پیمانی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و میانگین حقوق یک معلم قراردادی که جمعیت آن‌ها ۱۳ هزار نفر است دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است».

به گفته احمدی لاشکی، میانگین حقوق معلمان حق‌التدریس که تعداد آن‌ها بیش از ۳۲ هزار نفر است، «یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان» است./ایلنا



نخست وزیر بریتانیا: ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، گفت که کشورش به این نتیجه رسیده است که مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان متوجه ایران است.

او همچنین گفت که بریتانیا موضوع سهیم شدن در تلاش‌های نظامی آمریکا برای تقویت دفاعی عربستان سعودی را بررسی خواهد کرد.

جانسون تاکید کرد که بریتانیا با درصد بسیار بالایی از احتمال، مسئولیت حملات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان را متوجه ایران می‌داند.

او همچنین اعلام کرد که بریتانیا با آمریکا و اروپا برای شکل دادن به پاسخی به این حمله جهت کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس همکاری خواهد کرد./رادیو فردا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »