بیانیه فدراسیون جهانی فوتبال: زنان باید بتوانند برای تمامی بازی‌ها و بدون محدودیت وارد استادیوم‌ها شوند

زیتون– فیفا اعلام کرد در جریان بازدید نمایندگانش از ایران مشخص شد که «هیچ مانع عملی قابل توجهی» در زمینه حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات مقدماتی جام جهانی در ماه آینده وجود ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است:

FIFA’s position is firm and clear: women have to be allowed into football stadiums in Iran. For all football matches.

در بیانیه فدراسیون جهانی فوتبال که روز شنبه ۳۰ شهریور از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد، آمده که برای تماشای بازی‌های باشگاهی داخلی از سوی زنان نیز با فدراسیون فوتبال ایران در تماس خواهد بود.

بیانیه یاد شده پس از آن صادر شد که هیاتی از سوی فیفا به تهران سفر کرد و با مقام‌های ورزشی و دولتی مذاکره و از ورزشگاه‌های ایران بازدید کرد.

فیفا از جمهوری اسلامی خواسته است که به ممنوعیت ۴۰ ساله حضور در زنان در ورزشگاه‌ها پایان دهد. بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال هرگونه تبعیض در این زمینه ممنوع است.

توجه جهانی به این موضوع پس از آن بالا گرفت که سحر خدایاری، طرفدار تیم فوتبال استقلال تهران، نتوانست وارد ورزشگاه شود و پس از تشکیل پرونده قضایی برای وی و اعلام شش ماه زندان، اقدام به خودسوزی کرد و درگذشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »