بازداشت فرزند فرمانده سابق ارتش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی

زیتون– عمار صالحی٬ فرزند فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ خبر داد محاکمه او که متهمان پرونده بانک سرمایه است در شعبه ویژه دادگاه انقلاب که مربوط به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، در تهران آغاز شده است.

نماینده دادستان اعلام کرده است که عمار صالحی متهم است طی ده روز ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه برای شرکتی خصوصی خود دریافت کرده اما آن را به حساب شخصی دیگر متهمان پرونده واریز کرده است. نماینده دادستان آقای صالحی را متهم کرده که در برابر اقدامات خود ملکی در منطقه زعفرانیه تهران و خودرویی به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

او در اولین دفاعیه، همه اتهامات وارده را رد کرد و گفت آن را قبول ندارد.

این متهم اقتصادی گفت پیشتر درباره همین موضوع مورد بازپرسی قرار گرفته بود اما برایش قرار منع تعقیب صادر شد.

نماینده دادستان در پاسخ گفته است که قرار منع تعقیب عمار صالحی دارای نقص قضایی بوده است. به گفته نماینده دادستان این قرار به معنی ختم رسیدگی قضایی در آن زمان نبوده است.

پیشتر خبر بازداشت دختر این فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی٬ نیز منتشر شده بود.

روز ششم شهریورماه امسال علی القاصی دادستان تهران در پاسخ به سئوالی درباره بازداشت فاطمه صالحی، دختر سرلشکر صالحی و خواهر زاده محمد شریعتمداری وزیر کار، گفته بود: «موضوع را بررسی کردیم این فرد در سیستم قضایی ما پرونده‌ای ندارد.»

پیش از این هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار ایران در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی بانک سرمایه مجرم شناخته شده بود.

رضوی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم و بلافاصله پس از انتشار حکم، روانه زندان شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »