برکناری مدیرعامل صندوق بازنشستگی با دستور روحانی

زیتون– میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی، با «حکم» رئیس جمهور تنها پنج ماه پس از انتصاب از این سمت برکنار شده است.

امروز (سه‌شنبه ۲۲ مرداد) با حکم وزیر رفاه و کار اجتماعی، میعاد صالحی برکنار و نعمت‌الله ایزدی، به عنوان سرپرست جدید این صندوق منصوب شد.

خبرگزاری مهر بر اساس شنیده‌های خود نوشت که برکناری میلاد صالحی «با دستور» حسن روحانی انجام شده است.

او در دهم فروردین ماه ۹۸ در سن ۳۷ سالگی به این سمت منصوب شده بود.

برخی گمانه‌ زنی‌ها حاکی از آن است که عزل میلاد صالحی پس از آن صورت گرفت که او در حساب کاربری‌اش در توییتر وعده انتشار جزئیات پرونده‌ها و پروژه‌های چندصد و چندهزار میلیارد تومانی این سازمان را داد.

صالحی مدرک دکترای مکانیک از دانشگاه شریف دارد و پیش از این مدیر رادیو قرآن بود.

در همین حال احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفته بود که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده‌اند انتصاب آقای صالحی به این سمت «غیرقانونی» است.

صندوق بازنشستگی کشوری موسسه‌ای بیمه‌ای و وابسته به وزارت رفاه و تامین اجتماعی است. این صندوق همچنین فعالیت‌های اقتصادی و پنج شرکت زیرمجموعه دارد و از جمله ثروتمندترین سازمان‌های کشور به شمار می‌رود.

شرکت سرمایه‌گذاری «آتیه صبا»، فعال در حوزه حمل و نقل، صنعت و معدن، گردشگری، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، فعال در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و سایر، سرمایه‌گذاری «صبا جهاد» ،فعال در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، «گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری»، فعال در حوزه بیمه، بانک، خدمات مالی و سرمایه‌گذاری و «عمران و ساختمان تراز‌پی‌ریز»، فعال در حوزه عمران و ساختمان، پنج شرکت این صندوق هستند.

صالحی در دوره مدیریت خود فهرست حقوق و مزایای مدیران صندوق بازنشستگی کشوری را منتشر کرده بود و انتشار این فهرست جنجال‌هایی را به دنبال داشت.

از جمله بر اساس اسناد منتشر شده، ولی آذروش و علی‌محمد علیخان‌زاده، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، در سال گذشته ماهانه ۵۴ و ۴۴ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحی درباره دلایل برکناری آقای صالحی ارائه نکرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »