حکم ۳۰ سال حبس امیرسالار داوودی در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید

زیتون– مصطفی ترک همدانی٬ وکیل مدافع امیرسالار داوودی٬ خبر داد که حکم ۳۰ سال زندان داوودی در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.

امیرسالار داوودی ۲۹ آبان ۹۷ توسط مأموران امنیتی در دفتر کارش بازداشت شد.

این وکیل دادگستری که در سال‌های اخیر وکالت شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله بهاییان را بر عهده داشته، پیشتر نیز بارها احضار و بازجویی شده بود.

یازدهم خردادماه امسال طناز کلاهچیان٬ همسر امیرسالار داوودی٬ خبر داده بود که او به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

طناز کلاهچیان در توئیترش نوشته بود که آقای داوودی به دلیل اتهامات متعدد به ۳۰ سال زندان محکوم شده که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم ۱۵ سال زندان درباره او اجرا خواهد شد.

این حکم به دلیل «تشکیل یک کانال تلگرامی» توسط امیرسالار داوودی و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی صادر شده است.

طناز کلاهچیان٬ همچنین خبر داده بود که امیرسالار داوودی تصمیم ندارد به این حکم اعتراض کند.

امروز (چهارشنبه) مصطفی ترک همدانی خبر از آن داد که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که جرایم فرد بیشتر از یک مورد باشد، تنها حکمی در نظر گرفته می‌شود که بالاترین میزان مجازات است.

در نتیجه تنها ۱۵ سال از حکم امیرسالار داوودی اجرا خواهد شد.

وحید مشگانی فراهانی، وکیل امیرسالار داودی، نیز در مصاحبه با سایت مدارا گفت که موکلش به «۱۱۱ ضربه شلاق، شش میلیون تومان جریمه نقدی و دو سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی» محکوم شده است.

مشگانی پیش از این گفته بود که به دلیل ایجاد یک کانال تلگرامی به نام «بدون روتوش» و مصاحبه با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور چهار اتهام به موکلش تفهیم شده است.

«تبلیغ علیه نظام»،«توهین به مقامات»، «همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا» و «تشکیل گروه برای براندازی نظام» اتهامات آقای داوودی اعلام شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »