بریتانیا شکایت جمهوری اسلامی را به شورای امنیت سازمان ملل برد

زیتون– بریتانیا سه روز بعد از توقیف نفت‌کش خود توسط سپاه پاسداران به شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شکایت کرد. ایران کشتی بریتانیایی را در تنگه هرمز توقیف کرد. بریتانیا خواستار آزادی نفت‌کش خود شده است.

بریتانیا در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است نیروهای ایرانی زمانی برای توقیف نفتکش با پرچم بریتانیا به آن نزدیک شدند که در آب‌های دریای عمان در حال حرکت بود.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۹ تیر گزارش داد، دولت بریتانیا در این نامه که امروز ارسال شده می‌گوید این اقدام ایران مصداق «دخالت غیرقانونی» در دریانوردی در آب‌های بین المللی است.

نمایندگی بریتانیا در سازمان ملل در این نامه تاکید کرد نفتکش مذکور از حق قانونی برای عبور از تنگه بین‌المللی استفاده کرده است؛ حقی که طبق قوانین بین‌الملل به آن اعطا شده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران روز جمعه ۲۸ تیر (۱۹ ژوئیه) اعلام کرد که به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نفت‌کش بریتانیایی “استینا ایمپرو” را به دلیل نقض قوانین بین‌المللی در تنگه هرمز توقیف کرده است.

در قسمتی از نامه بریتانیا که خطاب به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته شده، آمده است: زمانی که نفت‌کش بریتانیایی توسط نیروهای سپاه توقیف شده این کشتی در قلمرو آب‌های عمان بوده است.

در نامه بریتانیا همچنین اشاره شده است که تنش‌های کنونی بسیار نگرانکننده هستند و اولویت برای آن کشور کاستن از  تنش‌هاست. مقامات بریتانیایی تاکید کرده‌اند که آنها به دنبال مقابله با ایران نیستند اما گفتند تهدید تردد کشتی‌هایی که در یک تنگه بین‌المللی تجارت مشروع و قانونی می‌کنند، غیرقابل قبول و تنش‌زا است. بریتانیا گفته است که نباید مانع تردد کشتی‌ها شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »