سعید ملک‌پور پس از یازده سال به مرخصی آمد

زیتون– سعید ملک‌پور٬ زندانی سیاسی٬ ساعتی پیش به مرخصی آمد.

سعید ملک‌پور، شهروند ایرانی-کانادایی، ۱۱ سال پیش که برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرد، به اتهام راه اندازی سایت‌های پورنوگرافی توسط بخش سایبری سپاه بازداشت شد.

او به تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهوری، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض متهم بود. سرانجام شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی او را به اعدام و هفت سال و نیم زندان محکوم کرد. حکم اعدام در ادامه با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.

ملک‌پور که طی ۱۱ سال گذشته حتی یک روز مرخصی نداشته است، طی نامه‌ای از درون زندان گفته بود که از زمان بازداشت به مدت ۳۲۰ روز در حبس انفرادی و زیر فشار و شکنجه بوده است. او با اعلام اینکه رد اعترافات خود، اعلام کرد در صورت بررسی پرونده توسط کارشناس کامپیوتر و اینترنت می‌تواند بی‌گناهی خود را ثابت کند.

این زندانی سیاسی سال گذشته  به دلیل تپش قلب شدید و حمله قلبی به بخش قلب بیمارستان طالقانی تهران منتقل، و پس از گذشت سه روز به زندان بازگردانده شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »