هشدار بریتانیا٬ توجیه جمهوری اسلامی

زیتون– ساعتی پیش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، دلیل توقیف نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس را تصادف این نفتکش با یک قایق ایرانی و «بی‌توجهی»اش به پیام‌های قایق عنوان کرد.

این خبرگزاری به نقل از الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، خبر داد که نفتکش بریتانیایی در حال حاضر در بندرعباس پهلو گرفته و تمام خدمه آن در کشتی خواهند ماند.

بر اساس این گزارش پس از برخورد نفتکش با یک قایق ماهیگیری ایران، این نفتکش «به دلیل بی‌توجهی به پیام‌های کشتی صیادی، طبق روال به درخواست اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از سوی نیروی دریایی سپاه برای بررسی به لنگرگاه بندرعباس هدایت می‌شود تا سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابعاد و جوانب این برخورد را بررسی کند.»

سپاه پاسداران در همان ساعت نخست اعلام کرد که نفتکش «استنا ایمپرو» را به‌ علت «رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی» در تنگه هرمز توقیف کرده است.

از سوی دیگر اما جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران هشدار داده که اگر نفتکش توقیف شده را آزاد نکند، با «عواقب جدی» رو‌به‌رو خواهد شد.

در همین رابطه وزیر امور خارجه بریتانیا نیز گفته است کشورش به دنبال راه حل نظامی نیست و موضوع را از راه‌های دیپلماتیک دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دولت ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا٬ نیز تاکید کرد: «ما نگران اقدام‌های غیر قابل قبول ایران هستیم که چالشی آشکار در برابر آزادی کشتیرانی بین المللی است.»

بریتانیا گفته است سفیر این کشور در تهران «برای حل مشکل» با وزارت امور خارجه ایران در تماس است و «ما در همکاری نزدیک با شرکای بین المللی خود هستیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »