وزیر بهداشت: با ارز دولتیِ وزارت بهداشت کابل برق وارد کرده‌اند

زیتون: سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز در مراسم رونمایی از فعالیت‌های مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت اعلام کرد: «برخی در واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخلف‌هایی کرده‌اند و برخی که در سازمان غذا و داروی وزارت‌بهداشت با این گروه همراه بوده‌اند، بازداشت شده بازجویی می‌شوند.»

دکتر سعید نمکی

او تاکید کرد که « سه‌‌چهارماه است تیم‌هایی را مأمور کرده‌ام چراغ‌خاموش دراین‌باره کار می‌کنند که ارزهایی که گرفته شده، در کجا هزینه شده و چه‌کسی مصرف کرده.»

نمکی همچنین افزود:« برخی ارز دولتی برای واردات دارو یا تجهیزات پزشکی گرفته اما داروهای تاری‌خگذشته وارد کرده‌اند یا این‌که به جای استنت قلبی، کابل برق آوردند اما کار را به‌گونه‌ای هماهنگ کرده‌اند که بعد هم فرار کرده‌اند.»

به گفته وزیر بهداشت یکی از مشکلات این وزارت‍خانه این است که افرادی که سال‌هاست در این حوزه‌ها سوء استفاده کرده‌اند، ارتباطات رسانه‌ای هم دارند.

او در پایان درباره وضعیت شرکت‌های هیئت امنای ارزی نیز گفت: شرکت‌های هیأت امنای ارزی مورد حسابرسی قرار گرفتند و خوشبختانه در این زمینه به جمع بندی رسیدیم و تعدادی از این شرکت‌ها ادغام و منحل شدند. تعدادی هم تا رسیدگی قضایی و حقوقی قابل جمع کردن نیستند. در کل ۳ شرکت را هم به عنوان ابزار اصلی کار وزارتخانه به اجبار اما به شکل سلامت نگه می‌داریم.

همچنین امروز سخنگوی قوه قضاییه از تعقیب قضایی ۳ نفر درحوزه سازمان غذا و دارو به اتهام اخذ رشوه خبر داد.

 اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت تعدادی از کارمندان سازمان غذا و دارو، گفت: در ارتباط با موضوع دارو پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و یکی از شرکت‌هایی که در کار تولید و واردات دارو فعالیت می‌کرده و ارزهای قابل توجهی از سیستم بانکی اخذ کرده و تعهدات ارزی خود را انجام نداده است؛ به لحاظ انجام ندادن تعهدات و گران‌نمایی داروهای وارداتی با صدور فاکتورهای متعدد، تحت تعقیب قرار گرفته است.

به گفته اسماعیلی این سه متهم فعلا با صدور قرار تأمین آزاد هستند و پرونده مراحل اولیه تکمیل تحقیقات را طی می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »