۲ سال حبس و انفصال از عضویت در شورا برای عضو شورای شهر اصفهان

زیتون– مهدی مقدری٬ عضو شورای شهر اصفهان٬ که پیشتر از دوچرخه سواری زنان و یک عضو شورای شهر شیراز در رابطه با اظهاراتش درباره بهائیان حمایت کرده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به دوسال حبس تعزیری محکوم شد.

مهدی مقدری روز دوشنبه ۲۴ تیرماه در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت که براساس احکام صادره از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری اصفهان علاوه بر دو سال حبس به دو سال انفصال از خدمات دولتی و عضویت در شورای شهر، دو سال ممنوعیت حضور در احزاب و فعالیت سیاسی و دو سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی محکوم شده است.»

این عضو شورای شهر اصفهان در این توئیت اتهامات خود را « تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی در حمایت از مهدی حاجتی، دکتر غروی، تجمع صنفی معلمان، دفاع از حقوق زنان و ..» عنوان کرد.

مهدی مقدری سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی از مهدی حاجتی عضو بازداشت شده شورای شهر شیراز و همچنین علی اصغر غروی پژوهشگر قرآنی حمایت کرده بود و همین مطالب باعث محکومیت او در دادگاه شده است.

او همچنین پیشتر در ۲۱ فروردین امسال در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد به خاطر «دو توئیت انتقادی» با حکم دادگاه انقلاب به مدت شش ماه از حضور در جلسات شورای شهر اصفهان منع شده که از جمله این توئیت‌ها انتقاد از محروم شدن زنان از «دوچرخه سواری» بوده است.

چندی پیش نیز مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که مهرماه سال گذشته در حساب کاربری خود درباره تلاشش برای آزادی دو شهروند بهایی نوشته بود، برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »