? زنده| محمد نوریزاد بازداشت شد

 

 


رییس دفتر رییس جمهوری: دولت حق دارد از «گاندو» شکایت کند

پرسشی در خصوص مسائل مطرح شده در مجموعه تلویزیونی گاندو پاسخ داد: دولت در شش سال گذشته به رفتارهای صدا و سیما که در برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند به دولت انتقاد کنند و برخوردی با حالت جناحی و حزبی با دولت داشته است عادت کرده است.

او ادامه داد: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد این مسائل حل شود و اوضاع آرامتر شود. همچنین فکر می‌کردیم وقتی شرایط کشور این‌گونه است و دشمن خارجی وجود دارد و فشارهایی به کشور وارد می‌شود و گرانی‌هایی وجود دارد، صدا و سیما با دولت همراهی و به او که خط مقدم جبهه است کمک می‌کند.»

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در اینکه سریالی ساخته شود مشکلی وجود ندارد افزود: «اینکه در یک سریال مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده آن ۸۰ درصد آن حاصل تخیل است، این سوال ایجاد می‌شود که چرا در ابتدا به مردم می‌گویند که سریال بر اساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.»

واعظی با بیان اینکه متاسفانه در سریال گاندو بر اساس گزارشی که به ما رسیده است جایگاه قوه قضائیه، دبیرخانه و شورای عالی امنیت ملی در صحنه‌هایی تنزل داده شده است گفت: «با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در این سریال برخورد بدی شده است و همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات کشور نیز افتاده است. در نهایت تلاش شده در ۳۰ قسمتی که این سریال به نمایش در آمده، عده‌ای را مسئولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غرب گرا و وابسته به خارج معرفی کنند.»/ایرنا



حمله سپاه به برخی از مناطق کردستان عراق

منابع خبری کردستان عراق از بمباران توپخانه‌ای برخی مناطق اقلیم کردستان عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر دادند.

یک وب‌سایت محلی به نقل از احسان چلبی، شهردار شهر سیداکان در کردستان عراق، گزارش داد که در جریان این حملات، یک دختر ۱۸ ساله کشته شده و دو نفر از برادران او که ۱۴ و ۲۳ ساله بوده‌‌اند، مجروح شده‌اند.

شهر سیداکان در ۹۰ کیلومتری اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، قرار دارد.

به گفته این مقام محلی، این حملات توپخانه‌ای موجب آتش‌‌سوزی در برخی از مناطق اطراف این شهر شده است./وب‌سایت روداو



کیهان: هرچه زودتر یک کشتی انگلیسی را توقیف کنید!

کیهان در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری نوشت: دولت انگلیس با توقیف نفتکش ایران در پی آن بوده است که اقتدار نظامی ما را به چالش بکشد تا به زعم خود تحقیر آمریکا را که با انهدام پیشرفته‌ترین پهپاد جاسوسی آن صورت گرفته بود تا حدودی جبران کرده باشد.

بنابراین تاخیر ما در پاسخ به این دزدی دریایی می‌تواند انگلیس را به هدف تبلیغاتی خود نزدیک کند، چرا که به یقین انگلیس نمی‌تواند نفتکش ایران را برای مدتی طولانی در توقیف نگه دارد و به خوبی می‌داند که دست ایران برای اقدام متقابل بسته نیست و رزمندگان اسلام انگشت بر ماشه ایستاده‌اند.

اما اگر اقدام متقابل ما با تاخیر روبرو شود که تاکنون شده است، صورت مسئله این خواهد بود که انگلیس نفتکش ایران را توقیف کرده و سپس آزاد کرده است بی‌آنکه از جانب ایران با واکنشی روبرو شود! از این روی حفظ هیمنه و اقتدار جمهوری اسلامی در آن است که قبل از رفع توقیف از نفتکش خود، پاسخ سنگین و پشیمان‌کننده‌ای به دزدان دریایی انگلیس بدهد و این الگو را در جهان ثبت کند که ایران هیچ تعرض و تجاوزی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

ممکن است گفته شود که طی چند روز اخیر هیچ شناور انگلیسی از تنگه هرمز عبور نکرده و یا جرأت نزدیک شدن به آب‌های ساحلی کشورمان را نداشته است. این توضیح اگر هم واقعی باشد، فرمول یاد شده را به نفع ما تغییر نخواهد داد بلکه ماجرا کماکان اینگونه خواهد بود که ایران در مقابل توقیف غیر قانونی نفتکش خود هیچ واکنش مشابهی نشان نداده است، مگر اینکه رسما اعلام کنیم، تنگه هرمز را به روی کشتی‌های نفتکش و تجاری انگلیس بسته‌ایم و هر شناور انگلیسی را که به تنگه هرمز و آب‌های ساحلی کشورمان نزدیک شود، توقیف خواهیم کرد.

اینگونه است که باید قبل از رفع توقیف از نفتکش ایرانی دست به کار شد و فرصت انتقام از دزدان دریایی انگلیس را از دست نداده و در تاریخ ثبت کرد.



ظریف: پیشنهادی برای مبادله زاغری با نفتکش مطرح نشده است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه٬ گفت که «پیشنهادی برای مبادله زاغری با نفتکش مطرح نشده است».

ظریف در ادامه اقدام بریتانیا در توقیف ابرنفتکش حامل نفت ایران را «راهزنی» نامیده و گفت: «تاکنون پیشنهادی از سوی بریتانیا مبنی بر مبادله نازنین زاغری با نفتکش ایرانی مطرح نشده است.»

اشاره وزیر خارجه جمهوری اسلامی به گمانه‌ای است که چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است: گمانه مبادله نازنین زاغری،‌ شهروند ایرانی بریتانیایی، که در اوین محبوس است با نفتکش ایرانی توقیف شده در آب‌های جبل‌الطارق.

دولت جبل‌الطارق روز ۱۳ تیر در بیانیه‌ای رسمی از توقیف یک ابرنفتکش به نام «گریس ۱» در آب‌های خود خبر داد. جبل‌الطارق تحت حاکمیت بریتانیا اداره می‌شود و در توقیف ابرنفتکش نیروی دریایی بریتانیا نیز مشارکت داشت./ایلنا



رییس پلیس راهور: پراید و آردی نباید در جاده‌ها تردد کنند

کمال هادیان‌فر٬ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت ایمنی برخی خودروهای داخلی شدیدا انتقاد کرد و گفت:‌ «برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند.»

او افزود که خودروهایی مانند پراید و‌ آر دی که ایمنی ندارند نباید در جاده ها تردد کنند./ایسنا



محمدرضا خاتمی متن دفاعیات خود را برای سران قوا ارسال کرد

محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نائب رئیس مجلس ششم که پیش از این به دلیل اظهارنظر درباره ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸  به دادگاه احضار شده بود، بعد از اعتراض به حکم دادگاه و نحوه برگزاری دادگاه خود متن دفاعیات خود را برای سران قوا ارسال کرد.
او پیش از این اعلام کرده بود که جلسات دادگاهش برخلاف اینکه اعلام شده بود که علنی برگزار می‌شود، علنی نبوده و قاضی دادگاه اجازه انتشار دفاعیاتش را نداده است.
بر همین اساس او امروز در نامه‌ای متن دفاعیات خود را که اجازه انتشار آن به‌وسیله رسانه‌ها داده نشده بود را به سران قوا ارسال کرد./جماران

خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »