هوک: ایران یا سرمیز مذاکره بنشیند یا اقتصادش نابود می‌شود

خواسته ترامپ از ایران: نه سلاح اتمی و نه حمایت از ترور

زیتون– دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ در یک پیام توییتری نوشت: «… خواست ما از ایران خیلی ساده است: نه سلاح اتمی و نه حمایت از ترور!»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1143128646162493441?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.dw.com%2Ffa-ir%2Flatestnews%2Fa-49326917

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که امروز (دوشنبه) قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند٬ اما در عین حال نیز گفته بود که اگر جمهوری اسلامی از سلاح هسته‌ای صرف نظر کند او «بهترین دوست ایران» خواهد بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش برای دست یافتن به سلاح هسته‌ای را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی برای مقاصد «مسالمت‌آمیز» است.

در همین رابطه برایان هوک،‌ نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، امروز (دوشنبه) دو گزینه را مطرح کرده و گفت که جمهوری اسلامی «یا بر سر میز مذاکره بیاید یا شاهد فروریختن اقتصاد خود باشد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوک تأکید کرد رییس جمهوری آمریکا آماده است با ایران در مورد توافقی برای برچیدن تحریم‌ها گفت‌وگو کند، «اما ایران باید برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را کنار بگذارد و حمایتش از گروه‌های نیابتی را قطع کند.»

در مقابل اما سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت که روسیه و شرکای آن کشور برای مقابله با تحریم‌های جدیدی که واشینگتن می‌خواهد علیه ایران اعمال کند، گام‌هایی برخواهند داشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

هوک: ایران یا سرمیز مذاکره بنشیند یا اقتصادش نابود می‌شود

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »