سازمان ملل: شواهد حاکی از ارتباط ولیعهد سعودی با قتل خاشقجی است

زیتون– گزارشگر ویژه سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارشی مفصل و دقیق قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار، در کنسول‌گری عربستان در استانبول را «جنایت بین‌المللی» و مستحق تحقیق بیشتر تشخیص داد.

رادیو فردا به نقل از رویترز خبر داد که این گزارشگر ویژه اعلام کرد از شواهد چنین برمی‌آید که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، و مقام‌های ارشد عربستان با قتل جمال خاشقجی مرتبطند و باید در ارتباط با این قتل از آنها تحقیق شود.

او می‌افزاید که تحریم‌های هدفمند علیه سعودی‌ها در ارتباط با این قتل «باید ولیعهد عربستان و دارایی‌های شخصی‌اش در خارج را نیز شامل شود.»

آنیس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی٬ گفته است که نتیجه تحقیقات انجام شده در مورد قتل جمال خاشقجی حاکی از آن است که او قربانی قتل عمد، از پیش برنامه‌ریزی شده و فراقانونی بوده که براساس قوانین بین‌الملل حقوق بشر، دولت عربستان سعودی مسئول آن است.

گزارش کالامار نتیجه شش ماه تحقیقات در مورد قتل روزنامه‌نگار سعودی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول، ترکیه است. پیشتر، دادستانی سعودی که رسیدگی به این قتل را برعهده دارد گفته بود که جسد جمال خاشقجی پس از قطعه قطعه شدن به بیرون از سفارت انتقال یافت. هنوز جسد او یافت نشده است.

خاشقجی مهرماه سال گذشته میلادی برای دریافت مدارک لازم برای ازدواج مجدد با یک شهروند ترکیه به کنسولگری سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »