وزارت اطلاعات مدعی شد: اعدام تعدادی از اعضای شبکه «جاسوسی اینترنتی آمریکا»

زیتون– وزارت اطلاعات امروز (سه شنبه) اعلام کرد که برخی از افراد متهم در پرونده «نبرد جاسوسی سایبری» اعدام شده‌اند.

روز گذشته٬ علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ برای اولین بار از وجود چنین پرونده‌ای خبر داده بود.

امروز مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات٬ که نام او اعلام نشده، به ایرنا گفت که این وزارتخانه اخیرا «یک شبکه بزرگ جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را شناسایی و منهدم» کرد.

بر اساس ادعای این مقام وزارت اطلاعات ایران، سازمان سیا در این سیستم خود «برای هر منبع و جاسوس خود یک سایت و فضای اختصاصی طراحی کرده بود و به تعداد هر جاسوس سایت وجود داشت.»

او مدعی شد که وزارت اطلاعات ایران توانسته «در کل جهان سایت‌ها و جاسوسان آمریکایی را شناسایی» کند.

این مقام وزارت اطلاعات گفت: «اطلاعاتی که در این سیستم به دست آوردیم را در اختیار متحدان اطلاعاتی قرار دادیم که در نهایت به شناسایی جاسوسان در دیگر کشورها منجر شد.»

او اعلام نکرده که این اطلاعات در اختیار کدام «متحدان اطلاعاتی» جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

پیش از این نیز مقامات وزارت اطلاعات ایران سخنان مشابهی در این باره بیان کرده‌اند.

از جمله روز ۳۰ فروردین محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، ادعا کرده بود که در جریان این پروژه، ۲۹۰ نفر از «جاسوسان سیا» در کشورهای مختلف شناسایی شده‌اند.

سال ۹۰ نیز وزارت اطلاعات ایران از شناسایی «شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا» و بازداشت «۳۰نفر از جاسوسان آمریکا» خبر داده بود.

بر اساس این بیانیه هشت سال پیش وزارت اطلاعات ایران، امارات متحده عربی، ترکیه و مالزی محل فعالیت این شبکه بوده‌اند و شهروندان مالزی، اسلواکی و مراکش در جریان این پروژه بازداشت شده‌اند.

با این حال مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران روز سه‌شنبه گفت: «این برای نخستین بار است که یک شبکه گسترده جاسوسی فعال آمریکا در بستر اینترنت در عرصه جهانی و به صورت منسجم شناسایی می‌شود.»

او خبر داد که برخی از افراد بازداشت شده در این پرونده «اعدام شدند و برخی دیگر نیز به عنوان فرصت به منظور نفوذ بیشتر و شناسایی دیگر عوامل احیا و مورد استفاده قرار گرفتند».

این مقام وزارت اطلاعات اعلام نکرد که چند نفر در این پرونده بازداشت و چند نفر از آنان اعدام شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول این افراد در حوزه‌های صنعتی، نظامی، هسته‌ای، سایبری، اقتصادی و زیرساختی فعالیت داشتند.

این مقام وزارت اطلاعات همچنین مدعی شد که ایران به «نفرات جدیدی که آمریکایی‌ها استخدام کردند» نیز دست پیدا کرده و آنان را بازداشت کرده است.

وی جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »