? کیوان صمیمی آزاد شد

زیتون– ساعتی پیش کیوان صمیمی٬ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش «زیتون» کیوان صمیمی سردبیر مجله ایران فردا و رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تجمع کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان کارگری بازداشت شد.

به گزارش «زیتون» به رغم اینکه حکم بازداشت موقت او یکماهه بوده و با وجود اینکه بیش از دو هفته از پایان بازجویی های وی می گذرد، به بهانه ادامه بررسی و تحقیقات، حکم بازداشت موقت او برای یک ماه دیگر نیز تمدید شده است.

کیوان صمیمی از مبارزان و زندانیان سیاسی زمان شاه بوده که بعد از انتخابات ۸۸ هم ۶ سال را در زندانهای اوین و رجایی شهر در حبس به سر برده است.

او هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت موقت است.

پیشتر جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری در اعتراض به ادامه بازداشت کیوان صمیمی٬ بیانیه‌ای صادر کردند.

امضا کنندگان این نامه تاکید کردند که کیوان صمیمی عمر خویش را وقف تلاش برای آزادی و تامین حقوق مدنیِ مردم و بویژه حقوق محرومان و محذوفان و نادیده‌شدگان کرده‌است.

در این نامه آمده است .صمیمی با دانش و تجربه سیاسیِ خویش،در طول هفتاد سال زندگی پربارِ خود،پیش و پس از انقلاب،بارها متحمّل حبسهای طولانی شده‌ و تمامی امکانات زندگیِ خود را در این راه هزینه کرده‌است و تردیدی وجود ندارد که حبس و زندان اخیر نیز بر روحِ پرصلابتِ وی تاثیری برجای نخواهد گذارد اما چنین برخوردهایی تنها حجّت متقنی است بر نادرستی و خطای سیاستهای امنیتیِ همیشگی که پیوسته با پشتیبانیِ احکام قضایی نیز همراه بوده‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »