نازنین زاغری دست به اعتصاب غذا زد

زیتون–  ریچارد ردتکلیف٬ همسر نازنین زاغری شهروند بریتانیایی- ایرانی٬ از آغاز اعتصاب غذای دوباره او در سالگرد تولد دخترشان خبر داد.

ریچارد ردتکلیف اعلام کرد که همسرش از امروز شنبه برای دومین بار دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب غذای نازنین زاغری همزمان با تولد ۵ سالگی دخترش «گابریلا» است.

نازنین زاغری به اتهام «جاسوسی» در ایران زندانی است.

نازنین زاغری برای بنیاد تامسون رویترز، نهاد خیریه‌ای در لندن، کار می‌کرد. بنیادی که مستقل از موسسه خبری تامسون رویترز و خبرگزاری رویترز است.

نازنین زاغری، شهروند دوتابعیتی ایرانی انگلیسی، در ۱۹ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شده بود. او که همراه با فرزند خردسالش به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین همان سال، در هنگام خروج ازز ایران، بازداشت شد. 

به گفته رتکلیف، نازین زاغری صبح امروز (شنبه) در تماسی تلفنی با خانواده‌اش، اطلاع داده که در اعتراض به «بازداشت ناعادلانه» بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.

او همچنین خبر داد که نازنین زاغری «به قوه قضائیه ایران اعتصاب غذای دوباره خود را در اعتراض به حبس ناعادلانه‌اش اطلاع داده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »