مهدی حاجتی بازداشت و به زندان منتقل شد

زیتون– مهدی حاجتی٬ عضو شورای شهر شیراز٬ ساعاتی پیش بازداشت و به زندان منتقل شد.

همسر او زهره رستگاری ضمن تایید این خبر در حساب کاربری توییترش اعلام کرد: «دیروز پیامکی مبنی بر صدور حکم به دست ما رسید و امروز اجرا شد.»

مهدی حاجتی٬ عضو شورای شهر شیراز٬ که پس از دفاع از حقوق شهروندان بهایی بازداشت شده بود ۱۵ مهرماه به قید وثیقه آزاد شده بود.

این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز در پی توئیت روز سوم مهرماه امسال بازداشت شده بود.

هفتم مهرماه خبر صدور قرار وثیفه برای مهدی حاجتی منتشر شده بود٬ هرچند که یک روز بعد تکذیب شده بود.

مهدی حاجاتی پیشتر در حساب کاربری‌اش در توییتر از تلاش‌هایش برای آزادی دو نفر از پیروان آیین بهائیت که اخیرا بازداشت شده بودند٬ خبر داده بود.

مهدی حاجتی پس از آن در جلسات این شورا غایب بوده است.

۱۰ روز از این دوره غیبت، مربوط به دوره بازداشت حاجتی بوده اما وی پس از آزادی در جلسات شورای شهر شیراز نیز غیبت داشته است.

در این شرایط گمانه زنی هایی درباره احتمال حذف حاجتی از این شورا در صورت تداوم غیبت های وی مطرح شده است.

چرا که اعضای شورای اسلامی شهر تنها ۲ ماه می تواند در جلسات شورا غیبت داشته باشد،. در نتیجه مشخص نیست که آیا حاجتی باری دیگر بر کرسی شورا تکیه خواهد زد و یا اینکه خواسته یا ناخواسته، آن را به نفر چهاردهم یعنی عضو علی البدل می سپارد.

رییس شورای استان فارس در این رابطه به ایرنا گفت که مهدی حاجتی با دستور رییس شورای شهر شیراز، از شرکت در جلسات شورا محروم شده است.

از سوی دیگر اما فرماندار شیراز دستور قضایی را دلیل این امر دانست.

حاجتی اردیبهشت ۹۶ در انتخابات دوره پنجم شوراها از مردم شیراز ۵۹ هزار و ۴۹۸ رای اخذ کرد و به عنوان نفر سیزدهم وارد این شورای ۱۳ نفره شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »