? زنده| فروش نفت ایران به ۴۰۰ هزار بشکه سقوط کرد

 

 

 


روحانی: اگر به میز مذاکره بازگردند، راه باز است

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ گفت که اگر آمریکا تحریم‌ها را متوقف کند و به برجام برگردد، درهای مذاکره می‌تواند باز شود. همزمان عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه گفته است هرگونه مذاکره با آمریکا منتفی است.

حسن روحانی روز چهارشنبه اعلام کرد: «هر زمان آنها دست از ظلم نسبت به ملت ایران برداشته و تحریم‌های ظالمانه را کنار گذاشته و در برابر تعهدات خود پای‌بند بوده و به میز مذاکره‌ای که خودشان ترک کردند و برهم زدند بازگشتند، راه به روی آنها بسته نیست.»

او خطاب به آمریکا گفت: «اگر در کردار، راه دیگری را انتخاب کنید و در تصمیمات اجرایی خود ظلم را کنار گذاشته و به عدالت و قانون بازگردید، ملت ایران راه را به روی شما بازمی‌گذارد.»

روحانی تاکید کرد که اگر با پایبندی به تعهدات‌شان به میز مذاکره بازگردند، راه به روی آنها بسته نیست./خبرگزاری صداوسیما



فروش نفت ایران به ۴۰۰ هزار بشکه سقوط کرد

بارگیری نفت ایران در ماه مه به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هشتم خرداد با استناد به منابع صنعتی و ردیابی نفتکش‌ها گزارش داد که با توقف معافیت‌های مشتریان ایران، صادرات نفت کشور به شدت افت کرده است.

ایران تا قبل از تحریم‌های آبان‌ پارسال آمریکا روزانه ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت داشت، اما این رقم در شش ماه دوران معافیت‌ها به یک میلیون بشکه افت کرد و از دوم ماه مه نیز معافیت‌ها لغو شد.

آمریکا هشدار داده است هر کشوری که نفت ایران را بخرد با تحریم مواجه خواهد شد. هنوز معلوم نیست که محموله‌های بارگیری شده در ماه مه، برای فروش بوده یا ذخیره در انبارهای «دالیان» چین.

منابع صنعتی و شرکت «رفینیتو» که حمل‌ونقل دریایی نفت را رصد می‌کند، به رویترز گفته‌اند بارگیری روزانه نفت ایران در ماه جاری به ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته که این محموله‌ها راهی بازارهای آسیایی شده‌اند./رادیو فردا



بولتون ایران را مسئول حمله به نفتکش‌ها در فجیره دانست

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا انفجار نفتکش‌ها در خلیج فارس را به مین‌های دریایی ایران نسبت داده است.

بولتون که به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی سفر کرده، در دیدار با خبرنگاران گفت که عامل انفجار در چهار نفتکش «مین‌های دریایی به احتمال زیاد متعلق به ایران» بوده است.

پشتر دو نفتکش متعلق به عربستان، یک نفتکش متعلق به امارات و یک نفتکش متعلق به نروژ در آب‌های بندر فجیره، ترمینال نفتی اصلی امارات، انفجارهایی روی داد و به این کشتی‌ها آسیب رساند اما تلفات جانی یا نشت نفت در پی نداشت. ترمینال نفتی اصلی امارات در بندر فجیره واقع است.



هادی خامنه‌ای: جنایات و اختلاس‌های اخیر مایه شرمندگی است

هادی خامنه‌ای٬ دبیرکل مجمع نیروهای خط امام٬ گفت: «شاهدیم که در اثر رشد عامل رابطه و باندبازی در تصمیمات کلان جامعه و فرار از قانون که رسمی برای همه شده است، این همه جنایات و اختلاس های رسوا رخ می‌دهد که مایه شرمندگی است.»

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: «گزینش های ظالمانه که خود موضوع گزینش، اولین مسئله‌ای بود که در جامعه ما بعد از انقلاب مطرح شد و هنوز هم مطرح است. امام راحل نیز وقتی متوجه شدند که در مسئله گزینش سوءاستفاده های بزرگی انجام گرفته و می گیرد آن فرمان هشت ماده ای را صادر کردند که هنوز هم به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.»

خامنه‌ای با اشاره به اینکه سپردن امور بزرگ به افراد کوچک و ناصالح، کنارزدن افراد دلسوز و بذل و بخشش از بیت المال به نزدیکان و طرفداران، فساد و ناکارآمدی را در جامعه نهادینه می‌کند، گفت: «انجام چنین اموری در جامعه از قتل و کشتن بالاتر است. پس در جامعه اسلامی یک فرد حکم یک جمع را دارد و عملکردش هم به همان اندازه جمع اهمیت دارد.»/ایسنا



حساب‌های کاربری منتصب به جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی بسته شد

یک مقام ارشد شبکه اجتماعی توییتر روز سه شنبه هفتم خرداد از مسدود شدن دو هزار و ۸۰۰ حساب کاربری جعلی با منشا ایران خبر داده است.

یوئل روث، رئیس بخش اصالت توییتر نوشته است، در گزارش امروز شرکت امنیت «فایر آی» به این حساب‌های کاربری اشاره شده است.

شرکت امنیت سایبری «فایر آی» هم اعلام کرد،حساب‌های کاربری با نا‌م‌های جعلی سیاستمداران و روزنامه نگاران در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر در جریان انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ ضمن دفاع از مواضع حکومت ایران علیه دونالد ترامپ فعالیت می‌کردند.

همچنین فیسبوک ۵۱ حساب، ۳۶ صفحه و هفت گروه و اینستاگرام نیز سه حساب دیگر را حذف کرده‌اند./رادیو فردا



مادر میترا استاد: برای قاتل دخترم قصاص می‌خواهم

مادر همسر مقتول محمدعلی نجفی، شهردار سابق، ضمن شرحی از زندگی زناشویی دخترش، تاکید کرد که «من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.»

مادر میترا استاد که به نامش اشاره نشده می‌گوید که محمدعلی نجفی و دخترش از مدتی پیش با یکدیگر اختلاف داشته‌اند.

به گفته او، مهیار، پسر میترا استاد، او را از این اختلافات آگاه کرده است: «پسرش ھمیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند.»

او ادامه داد: «دخترم حتی ساعت چهار و نیم بامداد سه‌شنبه هفتم خرداد و درست ساعاتی قبل از این که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الان با نجفی درگیر بوده است.»/روزنامه ایران


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »