اتهام مرضیه امیری «امنیتی» اعلام شد

زیتون– پس از گذشت حدود ۲۰ روز از بازداشت مرضیه امیری، روزنامه‌نگار شرق، سخنگوی قوه قضائیه اتهام او را «امنیتی» اعلام کرد.

مرضیه امیری در تجمع روز کارگز در مقابل مجلس بازداشت شده بود.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت درباره این‌که مرضیه امیری اجازه دیدار با وکیل را ندارد، گفت که «عمل مجرمانه در حوزه امنیت به او نسبت داده شده است و در این زمینه هر وکیلی نمی‌تواند وکالت کند.»

مرضیه امیری روزنامه نگار و دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به سمت بازداشتگاه وزرا رفته بود که در آن‌جا دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین شد.

با این حال گزارش‌ها حاکی است که او نتوانسته در این مدت دسترسی به وکیل داشته باشد.

پیشتر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در اعتراض به بازداشت مرضیه امیری و کیوان صمیمی بیانیه‌ای صادر و به بازداشت این دو اعتراض کرده بود.

به گزارش «زیتون» در این بیانیه آمده است که انجمن دفاع از آزادی مطبوعات طی روزهای گذشته با نگرانی، حسن نیت و امیدواری در انتظار آزادی ایشان سیاست صبر و سکوت پیش گرفت، با این امید که علاوه بر قانونمداری، دور‌اندیشی و مصلحت‌سنجی مسئولان امنیتی و قضایی سبب‌ساز حل و فصل ماجرا شده و با رفع سوء تفاهم پیش آمده آقای صمیمی و خانم امیری آزاد شوند اما تداوم بازداشت آنان امیدها را کمرنگ نموده و نگرانیها را افزایش داده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »