هر دلار آمریکا از سقف ۱۵هزار تومان عبور کرد

زیتون– قیمت ارز در ایران از هفته گذشته بار دیگر شیب تند صعودی به خود گرفت٬ امروز (یکشنبه) بار دیگر رکورد زد.

گزارش‌های غیررسمی از بازار تهران حاکی از افزایش نرخ ارز و رسیدن قیمت دلار برای ساعاتی به ۱۵ هزارتومان است.

در حالی که امروز خبرگزاری تسنیم، خبر داد که صرافی‌های بانک‌ها در تهران صبح یکشنبه هر دلار آمریکا را به بهای چهارده هزار و هفتصد تومان می‌فروختند٬ گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که هر دلار در بازار آزاد برای ساعاتی تا پانزده هزار و چهل تومان نیز رسید.

بنابر گزارش‌ها، بهای غیررسمی هر یورو نیز روز یکشنبه حدود ۱۷هزار تومان خرید و فروش شد و قیمت سکه طرح جدید نیز به پنج میلیون و ۹۶هزار تومان رسید.

در همین رابطه خبرگزاری ایسنا امروز گزارش داده که یورو مسافرتی روز یکشنبه به نرخ ۱۷ هزار تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

در حال حاضر قیمت ارز در ایران سه نرخ متفاوت دارد: ارز دولتی که در آن هر دلار آمریکا معادل ۴۲۰۰ تومان است، ارز در سامانه «نیما» که مربوط به فروش ارز حاصل از صادرات غیرنفتی است و هر دلار را زیر ۱۰ هزار تومان نرخ‌گذاری کرده و نرخ ارز در بازار غیررسمی که روز یکشنبه برای ساعاتی از مرز ۱۵هزار تومان گذشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »