? زنده| آماده باش ارتش ایران

آیت‌الله خامنه‌ای: اجرای سند ۲۰۳۰ یعنی درست کردن سرباز برای غرب

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز در دیداری با معلمان و کارگران٬ سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

آیت‌الله خامنه‌ای در این رابطه گفت: «غربی‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشی‌های کراوات‌زده ظاهرسازی شود که به‌راحتی آدم می‌کشند و به آدمکش‌ها کمک می‌کنند.»

سازمان فرهنگی و آموزشی یونسکو، زیرمجموعه سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۵ سندی برای “توسعه پایا” ارائه داد که تا سال ۲۰۳۰ اجرا شود. این سند شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است که نقشه راه جامعه بین‌المللی را در زمینه توسعه پایا برای ۱۵ سال آینده ترسیم می‌کند.

این سند در سپتامبر ۲۰۱۵ در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رؤسای دولت‌ها و نمایندگان بلندپایه بین‌المللی رسید. اهداف آموزشی این سند مانند برابری جنسی میان دختر و پسر از جمله مواردی است که رهبر جمهوری اسلامی آن را اسارت می‌داند.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه تاکید کرد: «جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.»/وب سایت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی



آماده باش ارتش ایران

عبدالرحزیم موسوی٬ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی٬ تهدیدات دشمن را جدی دانست و گفت: «همه نیروها باید یگان های خودشان را با تفکر شب حمله ای آماده کنند و بازی جنگ را دائما تمرین کنند.»

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد تهدیدات امروز جدی است البته «این تهدیدات در ابتدای کار زمینی نخواهد بود» اما نیروی زمینی به عنوان محور همه عملیات ها باید با این وجود آمادگی خود را حفظ کند.

او افزود: «همه نیروها باید یگان های خودشان را با تفکر شب حمله ای آماده کنند.»


 


لزوم جابه‌جایی ۵۸ روستا در استان‌های سیل‌زده

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزارت کشور، خبر از آن داد که۵۸ روستا در سطح کشور در استان‌های سیل‌زده باید جابه‌جا شوند.

جمالی‌نژاد افزود: «محور ساخت منازل در استان‌های سیل‌زده از صفر تا ۱۰۰ توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد که نشان از حجم زیاد میزان بازسازی و نوسازی بوده که باید در این راستا خیران مسکن‌ساز ورود پیدا کنند.»

به گفته او: «در سیل اخیر تنها منازل تخریب نشده و زیرساخت‌های روستایی، شهری و حوزه راه و شهرسازی از جمله پل‌ها، راه‌ها و … هم تخریب شده است.»/ایلنا



علی مطهری: نمی‌شود حجاب اختیاری باشد

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس در خصوص «حجاب اختیاری» گفت: «این‌گونه نیست که اگر قائل به آزادی بیان و تفکر هستیم پس باید در مسئله حجاب هم قائل به آزادی پوشش باشیم. چون اگر قائل به آزادی پوشش شویم یعنی آزادی عریانی و برهنگی را قبول کردیم و این به معنی تقویت استعدادهای حیوانی انسان است که باید کنترل شود. »

او افزود: «در مسائل فرهنگی نباید خیلی سهل‌انگار بود و همه چیز را رها کنیم و به عهده خود مردم بگذاریم. عده‌ای بودند و امروز هم هستند که می‌گویند مشروب‌فروشی باز باشد اما خود مردم نروند یا اینکه حجاب اختیاری باشد و خانم‌ها خودشان رعایت کنند و مردها هم نگاه نکنند. این‌گونه نمی‌شود و اگر هیچ نظارتی در کار نباشد زمام کار از دست می‌رود و بر جامعه اثر می‌گذارد. باید به آنچه اسلام گفته عمل کنیم و نه تندتر برویم نه کندتر.»/ایکنا



پلیس: فعالیت پارکبانان ممنوع است

حسین رحیمی٬ رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد که فعالیت پارکبانان در حاشیه خیابان های پایتخت ممنوع است.

او گفت: «اگر قرار باشد پارکبانی در منطقه‌ای فعال شود از طرف پلیس اعلام می‌شود اما بعید می‌دانم این طرح فعال شود.»

رحیمی ادامه داد: «فعالیت پارکبانان از سال گذشته ممنوع و جلو فعالیت غیرقانونی پارکبانان گرفته شده است.»/ایرنا



بازداشت تعدادی از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر

تعدادی از فعالان کارگری در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس بازداشت شدند.

تجمع مقابل مجلس با فراخوان تشکل‌های مستقل کارگری برگزار شد.

تجمع‌کنندگان از جمله شعار می‌دادند:‌ «کارگر- معلم – دانشجو – اتحاد اتحاد»، «درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید»‌ و «گرانی – تورم، بلای جان مردم.»

از جمله این بازداشت‌شدگان می‌توان به رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، محمدعلی اصلاغی، رسول طالب مقدم، اسدالله سلیمانی، ناصر محرم‌زاده و خانم شیری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران اشاره کرد./سندیکای کارگران شرکت واحد


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »