دلار از مرز ۱۴ هزار تومان گذشت

زیتون– قیمت دلار با ۳۰۰ تومان افزایش به ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان رسید و یورو در آستانه ۱۶ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین امروز (یکشنبه) قیمت فروش یورو در صرافی‌ها ۱۵۰ تومان افزایش یافت و ۱۵ هزار ۹۵۰ تومان اعلام شد.

در این رابطه محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد روند افزایشی نرخ سکه و دلار در ۲۴ ساعت گذشته گفت: «قیمت اونس جهانی از صبح دیروز پس از چند روز ثابت بودن با افزایش ۱۵ دلاری به ۱۲۸۶ دلار رسید که دلیل افزایش نرخ سکه تا عصر دیروز نیز همین موضوع بود که باعث شد تا نرخ سکه تمام از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان افزایش یابد.»

وی ادامه داد: «اما پس از عصر دیروز این افزایش نرخ ارز بود که باعث افزایش نرخ سکه شد بطوریکه نرخ هر دلار آمریکا به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود. این روند افزایشی از صبح امروز نیز تداوم دارد بطوری که نرخ سکه تمام طرح جدید به بالای ۵ میلیون افزایش یافته‌است پس می‌توان گفت نرخ هر سکه در طول ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۱۰۰ هزار تومان و در هشت روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان یعنی ۷٫۵ درصد افزایش داشته‌است.»

کشتی‌آرای در مورد دلایل افزایش نرخ ارز گفت: «اخبار سیاسی ایران و عدم فروش نفت ایران و نیز شیفت سرمایه و نقدینگی به سمت بازار ارز باعث افزایش اخیر نرخ ارز بوده‌است. پس می‌توان گفت که بخش اعظم دلیل افزایش نرخ سکه هم همین افزایش نرخ ارز بوده‌است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »